Genel Bilgi
Kod | SHS207 |
Ad | Kişisel Başarı Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda öğrencilerin kişisel başarının arttırılmasına yönelik bilgiler kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; kişisel ayat planı, bireysel kariyer planlama, swot analizi, verimli çalışma, özgeçmiş hazırlama, mülakata hazırlık, etkili dinleme ve not tutma, sunum teknikleri konuları ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Doç. Dr. Sedefgül YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK Kişisel Başarı Yöntemleri Ders Notları, 2019
Notlar
Stephen R. Covey, Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı, Varlık yayınevi Y.Doç.Dr. Canan Çetin Gürer, Personel Seçiminde Görüşme, Çağlayan Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kişisel hayat planının nasıl yapılması gerektiği açıklar. |
ÖÇ02 | Bireysel kariyer planlamasının aşamalarını açıklar. |
ÖÇ03 | Kişisel swot analizi yapar. |
ÖÇ04 | Bir çalışmanın verimli olması için yapılması gerekenleri sıralar. |
ÖÇ05 | Etkili bir özgeçmiş hazırlar. |
ÖÇ06 | Mülakatta başarının yollarını açıklar. |
ÖÇ07 | Etkili dinleme ve not tutmanın önemini açıklar. |
ÖÇ08 | Sunum teknikleri ile ilgili bilgileri uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temelini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyeni tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar araç ve gereçlerini tanır, ölçüm yöntemlerini sıralar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ölçümlerin preanalitik, analitik ve postanalitik evreleri ile ilgili ayrıntılı bilgiyi kullanarak, bu evrelerde yapılacak işlemleri açıklar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastadan alınan biyolojik materyalleri usulüne uygun olarak teslim alır, kabul eder, analize hazırlar ve gerekiyorsa uygun şartlarda korunmasını sağlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analizlerin iç ve dış kalite kontrol çalışmalarını, günlük kontrol işlemlerini uyguladıktan sonra hasta örneklerinin analizlerini yapar, sonuçlarını kontrol eder ve laboratuvar uzmanına raporlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yapar, yaptırır ve takip ederek en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar eksiklerini belirler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik değerleri bilir, gerektiğinde sonuçları klinisyene en uygun ve hızlı şekilde bildirerek koordinasyonu sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mezun olduktan sonra teknolojik gelişmeleri takip ederek öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirerek kendini ve kariyerini geliştirir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık, biyogüvenlik ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kişisel Hayat Planı ve Örneği | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bireysel Kariyer Planı | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kişisel Swot Analizi | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Verimli Çalışma | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Özgeçmiş Hazırlama | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Özgeçmiş Örnekleri | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mülakatta Başarı | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Etkili Dinleme ve Not Tutma | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Sunum Teknikleri | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Kişisel Başarı Hikayeleri 1 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
13 | Kişisel Başarı Hikayeleri 2 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
14 | Kişisel Başarı Hikayeleri 3 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
15 | Kişisel Başarı Hikayeleri 4 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev hazırlama ve Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev hazırlama ve Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |