Genel Bilgi
Kod | ADE744 |
Ad | Analyse wessinschaftlicher Texte II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel etiğin önemini kavramak, bilimsel çalışmayı diğer çalışmalardan ayıran hususları göstermek, bilimsel araştırmaya nasıl başlanacağını öğrenmek
Dersin İçeriği
Bilim nedir, bilimsel etik, konu seçimi, konuyu değerlendirme, bilimsel kaynak arama, bilimsel kaynakları okuma yöntemleri, bilimsel kaynakları değerlendirme yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Ders için önkoşul yoktur
Kaynaklar
Studienarbeiten Komplettset – Das große 3 in 1 Buch: Wissenschaftliches Arbeiten | Satzanfänge & Formulierungen | Schreibblockaden lösen. Bestnoten ohne Stress im Bachelor- oder Master-Studium von Maximilian Hetsch | 2022
Notlar
Wie man eine wissenschaftliche Abschlußarbeit schreibt von Umberto Eco und Walter Schick | 2010
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci etik değerlere uyar. |
ÖÇ02 | Olgulara bilimsel yaklaşır |
ÖÇ03 | Bilimsel bilgiye kolay erişir |
ÖÇ04 | Konuları bilimsel yöntemlerle araştırır |
ÖÇ05 | Öğrenci bilimsel makale yazma becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bilgiye nasıl ulaşılır | Ders kitabı ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Bilimsel kaynaklar nerede bulunur | Ders kitabı ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
3 | Kütüphaneler | Ders kitabı ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
4 | İnternet kaynakları | Ders kitabı ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme |
5 | Bibliyografya | Ders kitabı ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
6 | Önemli kaynağı önemsiz konudan ayırma | Ders kitabı ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
7 | Kataloglar | Ders kitabı ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Okuma teknikleri | Ders kitabı ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
10 | Seçerek okuma | Ders kitabı ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
11 | SQ3R Yöntemi | Ders kitabı ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Makalenin dili, makalenin bölümleri | Ders kitabı ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
13 | Makale yazım teknikleri | Ders kitabı ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
14 | Alıntı nasıl yapılır | Ders kitabı ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
15 | Kaynakça nasıl düzenlenir | Ders kitabı ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |