Genel Bilgi
Kod | ADE728 |
Ad | Lirik Metin Çözümlemeleri II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Şiiri kuramsal ve uygulamalı örnekler çerçevesinde bilimsel araştırma zemininde didaktik örneklendirmelerin yazılacak bilimsel çalışmalara zemin oluşturma.
Dersin İçeriği
Şiirin tarihçesi, öncüleri, biçem ve biçimleri çerçevesinde tarihten günümüze yazınsosyolojisi ve yazınpsikolojisi bağlamında didaktik çalışma, örneklem.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Schneider, J. (Ed.). (2009). Methodengeschichte der Germanistik. Walter de Gruyter.
Notlar
Scheunemann, D. (1982). Komparatistik. In Erkenntniz der Literatur (pp. 228-242). JB Metzler, Stuttgart.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Şiirin edebiyattaki yerini, yazın sosyolojisi ve yazın psikolojisi evrelerini özümser. |
ÖÇ02 | Bilimsel araştırma yöntemlerini pekiştirir. |
ÖÇ03 | Metinleri alımlayarak yazar ile metni ve metnin yazılmış olduğu dönemin analizini derinlemesine yapar. |
ÖÇ04 | Yazmayı planladığı yüksek lisans tezine destek, kuramsal ve uygulamalı örneklendirmeler görür. |
ÖÇ05 | Ele alınan şiirler öğrencinin eleştirel bakış açısını güçlendirir. |
ÖÇ06 | Metinlere dönemsel ve uygulamalı yaklaşımla edindiği bilgi birikimini analiz gücünü geliştirir. |
ÖÇ07 | Yorumbilimsel bakış açısını derinleştirir. |
ÖÇ08 | Mesleki alanında öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Lirik ve müziğin 20. Yüzyıldaki bağıntısını öğrenir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Şiirde ses figürleri: uyak, ses farkını anlar | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kelime, imge ve şiirde anlam kavramlarını bilir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Motif, biçem irdelenim. allegori, sembol, kişileştirme kavramlarını ayırt eder | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | 16.-18. Yüzyıl seçilmiş baladların yorum analizini yapar | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Figür şiirleri ve görsel şiir konularını öğrenir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Mimesis ve işlevsellik (Funktionalitat). Şiirde ben ve diğerleri: şiirde kişiselleştirmeyi kavrar | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Şiirde ritim ve metrum konusunu bilir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Annette von Droste-Hülshoff ''Der Knabe im Moor'' adlı şiirin yazın sosyolojisi bağlamında irdelenimini yapar | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Şiirin didaktiği / Yazın Yöntemlerini kavrar | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Şiirinin yazın sosyolojisi ve biçem bağlamında irdelenimini yapar. | Bertolt Brecht: ''Ich habe gehört, ihr wollt nichts lernen'' adlı şiiri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Bertolt Brecht: ''Ich habe gehört, ihr wollt nichts lernen'' adlı şiirinin biçem bağlamında irdelenimini yapar | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | 20. Yüzyıl Alman edebiyatında savaşın şiire etkisini öğrenir | Bertolt Brecht: ''Redi''. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar konularına katılım sağlar | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |