SOSS303 Türkiye'nin Ekonomik Yapısı

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSS303
Ad Türkiye'nin Ekonomik Yapısı
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türkiye Ekonomisi ile ilgili bütün gelişmeleri ve istatistiki verileri öğretmek.

Dersin İçeriği

Osmanlı imparatorlugu nun son döneminden itibaren Türkiye ekonomisinin yapısı, tarihl gelisim süreci, Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ortaya çıkan önemli ekonomik ve toplumsal dönüsümler, olusan dönemler itibariyle ekonomik yapının niteliksel olarak degerlendirilmesi,

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

Orhangazi, Ö. (2020). Türkiye Ekonomisinin Yapısı-Sorunlar-Kırılganlıklar ve Kriz Dinamikleri. İMGE KİTABEVİ YAYINLARI. İstanbul

Notlar

Kepenek, Y. (2020) Türkiye Ekonomisi. Remzi Kitabevi. İstanbul


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye nin Ekonomik Coğrafyası dersine dair temel kavramları bilir.
ÖÇ02 Türkiyen in Ekonomik Coğrafyanın gelişimini analiz edebilir.
ÖÇ03 Türkiye de tarımın genel özelliklerin değerlendirir.
ÖÇ04 Türkiye de tarımın gelişimini sınıflandırır.
ÖÇ05 Türkiye de tarımsal alanların sınıflandırılmasını açıklar.
ÖÇ06 Türkiye tarımındaki bitkisel ürünlerin üretimi değerlendirme yapar.
ÖÇ07 Türkiye tarımındaki bitkisel ürünlerin pazarlamasındaki mevcut durum harita kullanarak değerlendirme yapar.
ÖÇ08 Türkiye tarımındaki bitkisel ürünlerin sorunlar üzerinde harita kullanarak değerlendirme yapar.
ÖÇ09 Türkiye de hayvancılığın mevcut durumu, konusunda açıklama yapar.
ÖÇ10 Türkiye de hayvancılığın zaman içinde gösterdiği değişimler konusunda açıklama yapar.
ÖÇ11 Türkiye de hayvancılığın hayvansal ürün üretimindeki durum konusunda açıklama yapar.
ÖÇ12 Türkiye de hayvancılığın sorunlar konusunda açıklama yapar.
ÖÇ13 Türkiye nin madencilik potansiyeli, konusunda harita kullanarak açıklama yapar.
ÖÇ14 Türkiye nin madencilik mevcut durumu konusunda harita kullanarak açıklama yapar.
ÖÇ15 Türkiye nin madencilik potansiyeli, sorunları konusunda harita kullanarak açıklama yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye nin Coğrafi Konum ve Sınırları At Sırtında Anadolu isimli kitabın edinilmesi ve okunmaya başlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türkiye de tarım faaliyetleri ve özellikleri. 1 tuik.gov.tr adresinden Türkiye nin nüfusunun yıllara ve cinsiyete göre verilerin elde edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
3 Türkiye de tarım faaliyetleri ve özellikleri. 2 milimetrik kağıt ve cetvelle birlikte derse gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
4 Türkiye de ulaşım faaliyetleri ve özellikleri. Boş Türkiye Haritası hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
5 Türkiye de madencilik faaliyetleri ve özellikleri. 1 Pamuk, ayçiçeği, zeytin, şekerpancarı, soğan gibi belli başlı tarım ürünlerinin en fazla yetiştiği bölgelerin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması
6 Türkiye de hayvancılık faaliyetleri ve özellikleri. 1 Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Türkiye de ticaret faaliyetleri ve özellikleri. Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Derste işlenen konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkiye de hayvancılık faaliyetleri ve özellikleri. 2 Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
10 Türkiye de turizim Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Türkiye Ormanları ve Dağılışı Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Türkiyede Sanayi ve Dağılışı 1 Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Türkiyede Sanayi ve Dağılışı 2 Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türkiye de madencilik faaliyetleri ve özellikleri. 2 Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Türkiye de enerji kaynakları ve özellikleri. Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem boyunca ele alınan konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem boyunca ele alınan konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 04:28