EFMZ428 Öğretmenlik Uygulaması II

10 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ428
Ad Öğretmenlik Uygulaması II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 10 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NEVAL AKÇA BERK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ANDAÇ ÇUHADAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

ğretme-öğrenme sürecine direkt katkısı bulunan temel kavramlar, ilkeler ve bireyleri anlamak ve bunları öğretme-öğrenme sürecinde etken biçimde uygulayabilmek amacıyla okul içi ve dışında çocuklar, gençler ve yetişkinlerle direkt temaslarda yapılan gözlemler, faaliyetlere katılmalar, ders vermeler ve diğer çeşitli liderlik faaliyetlerinin bütünü öğretmen yetiştirmedeki uygulamalar kapsamına girer. Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama(planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama), hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme. Bu dersteki uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama.

Dersin İçeriği

Bilgi) Öğretmen davranışlarını bilir.Beceri)Gerçek öğretme-öğrenme durumunu yönetirken öğrencide etkin bir biçimde fonksiyonel olma kabiliyeti geliştirebilir. Yeterlilik)Kuramları uygulama yetkinliğine sahip olabilir. Beceri)Mesleki hazırlığını geliştirebilir. Beceri)Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak uygulamaları organize edebilir. Bilgi)Bir günlük plan hazırlayabilmek için planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını tasarlamayı bilebilir.. Yeterlilik) Hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri okul öncesi eğitim kurumunda, öğretmen denetiminde uygulayabilir. Yeterlilik)Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlayabilir. Yeterlilik)Bir öğrenci için istenmeyen davranışları kontrol edebilir

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu Öğretmenlik Uygulaması I dersinin alınmış olmasıdır.

Kaynaklar

http: // www. yok.gov.tr http:// yayim.meb.gov.tr Selçuk (Z.) : Okul Deneyimi ve Uygulama- Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlemlenmesi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2000.

Notlar

Ek kaynağa gerek duyulmamaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kavram öğretim programının sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
ÖÇ02 Beceri öğretim programının sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
ÖÇ03 Hazırladığı ders planlarını grup ve birebir öğretim etkinliklerinde uygulayabilecektir.
ÖÇ04 Belirlediği sosyal beceriye ilişkin başlama düzeyi verisi toplar.
ÖÇ05 Öğrencilere uygun öğretim amaçları belirler.
ÖÇ06 Öğrencilerin dikkatini konuya çekerek etkili bir giriş yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dönem içeriğinin tanıtılması ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama 1 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama 2 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama 3 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama 4 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama 5 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama 6 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
9 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması 1 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması 2 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması 3 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması 1 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması 2 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması 3 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması 4 ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ön okumaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 24 24
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 64 64
Toplam İş Yükü (Saat) 242
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,68
AKTS 10 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 03:02