Genel Bilgi
Kod | RSMS101 |
Ad | Sanata Giriş |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, insanın neden sanat yaptığını, sanatın ne tür bir üretim biçimi olduğunu ve bu üretimin tarihsel süreçlerde nasıl ve neden değişim gösterdiğini açıklamayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders, sanat kavramının nitelikleri, sanat olgusunun özellikleri, sanatın türleri ve işlevleri hakkında bilgi içerir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Shiner, L. 'Sanatın İcadı Bir Kültür Tarihi'. Sanat ve Kuram Yay. 2010 Carroll, N. 'Sanat Felsefesl Çağdaş Bir Giriş', Ütopya Yay. 2002 Read, H. 'Sanatın Anlamı', Tür. İş Bankası Kültür Yay. 1974 Tezcan M., 'Sanat Sosyolojisi', Anı Yay. 2009
Notlar
Sanat Katalogları ve çevirim içi kaynaklardan elde edilen görseller.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat kavramının niteliklerini ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Sanat üretimleri ile düşünsel değişimler arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ03 | Sanatla ilgili kavramları çözümler. |
ÖÇ04 | Sanatı farklı bilgi alanlarıyla ilişkilendirir. |
ÖÇ05 | Sanatın türlerini, ilke ve elemanlarını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin açıklanması. | İlgili yazılı ve görsel kaynaklar | |
2 | Sanat kavramı, niteliği ve önemi | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynaklar | |
3 | Sanatın dalları, geleneksel ve çağdaş sınıflandırmalar | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynaklar | |
4 | Sanatın kökeni, din olarak sanat, oyun olarak sanat | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynaklar | |
5 | Sanatın kökeni, taklit olarak sanat | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynaklar | |
6 | İdealist sanat görüşü | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynaklar | |
7 | Bilimsel düşünce ve sanat | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynaklar | |
8 | Ara Sınavlar | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynaklar | |
9 | Sanatın işlevleri | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynaklar | |
10 | Toplumsal yapının sanata etkisi, coğrafi çevre ve sanat | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynaklar | |
11 | Toplumsal yapının sanata etkisi, toplumsal tabakalaşma ve sanat | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynaklar | |
12 | Toplumsal yapının sanata etkisi, politika ve sanat | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynaklar | |
13 | Sanatın toplumsal yaşama etkisi | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynaklar | |
14 | Bilim ve sanat etkileşimi | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynaklar | |
15 | Günümüz sanatına ilişkin önemli tartışma konuları | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynaklar | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynaklar | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynaklar |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
AKTS | 4 AKTS |