Genel Bilgi
Kod | FENZ110 |
Ad | Fizik 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Onur YALÇIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Onur YALÇIN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Fiziksel olayların anlama. Temel fizik kavramları ve temel fizik yasalarının öğrenilmesi. Elektrik ve manyetizma bilgileri ve yasalarının öğrenilmesi. Fiziksel olayları laboratuarda deney olarak düşünme. Bir deney planlayıp yapabilme. Deneyleri analiz etme.
Dersin İçeriği
Elektriksel kuvvet , elektriksel alan, Gaus yasası, Elektrik akımı, Ohm kanunu ve dirençler. Basit elektrik devreleri. Elektrik ve manyetizma yasaları
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul yoktur
Kaynaklar
Fizik-II: (elektrik ve manyetizma)
Notlar
https://books.google.com.tr/books?id=8hxAswEACAAJ&dq=fizik+2&hl=tr&sa=X&redir_esc=y
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgi ve bilimin doğası tanımlar. |
ÖÇ02 | Elektriksel kuvvetleri öğrenir |
ÖÇ03 | Coulomb Kanunu anlar statik yükleri tanımlayabilir |
ÖÇ04 | Elektrik Potansiyelini öğrenir |
ÖÇ05 | Elektrik Alanlar. Sığa ve Dielektriki anlar ve nerelerde kullanıldığını öğrenir. |
ÖÇ06 | Akım ve Direnç. Doğru Akım Devreleri analiz eder |
ÖÇ07 | Manyetik Alanlar; Elektromanyetik İndüksiyonu öğrenir. |
ÖÇ08 | Lenz Kanunu Öz indiksiyon . Faraday Kanunu. Alternatif Akım Devrelerini anlar |
ÖÇ09 | manyetizma ile ilgili deneyler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | elektriksel kuvvetler | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | yükler Elektrostatik | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Coulomb Kanunu, | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Elektrik Potansiyeli | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Elektriksel Alanlar. | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Gauss yasası | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Genel Tekrar | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Doğru Akım Devreleri. | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Doğru Akım Devreleri. devam | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Manyetik Alanlar; | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Manyetik Alanlar; devam | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Elektromanyetik İndüksiyon, | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Lenz Kanunu , Öz indiksiyon | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Amper, Faraday Kanunu. | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |