Genel Bilgi
Kod | TBB500 |
Ad | Kuvaterner Topraklar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Yakup Kenan KOCA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Aluviyal ana materyaller üzerinde oluşmuş toprakların özellikleri, oluşumu ve sınıflandırılması konularında yetkin olmak
Dersin İçeriği
Kuvaretnerde oluşmuş yeryüzü şekilleri, taşınmış ana materyallerin depolanma desenleri, akarsu taşkın ovaları, deltalar, alüviyal yelpazeler ve koluviyal etek arazileri üzerinde oluşana topraklar, aluviyal toprakların önemli morfolojik görünümleri, toprak oluş işlemleri ve sınıflandırlmaları.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Basılmamış ders notları öğrenciye verilmektedir.
Notlar
Engineering Geology of Quaternary Soils. Culshaw ve ark (1991)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aluviyal topraklarda toprak etüt ve haritalama yapma alt yapısını oluşturur |
ÖÇ02 | Fluvial yeryüzü şekillerini tanır. |
ÖÇ03 | Taşımnış ana materyaller üzerinde oluşmuş toprakları yerinde oluşmuş topraklardan ayırteder. |
ÖÇ04 | Aluviyal toprakları sınıflandırır. |
ÖÇ05 | Aluviyal toprakların oluştuğu fizyografik birim ile sahip olduğu özellikleri ilişkilendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | İlk hafta olduğundan dolayı ön hazırlık bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kuvaterner yeryüzü şekilleri | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Koluviyal etek araziler | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Aluviyal yelpazeler | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Akarsu Taşkın Ovaları | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Akarsu Taşkın Ovaları (devamı) | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Deltalar | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kuvaternerde oluşmuş toprakların morfolojik özellikleri | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kuvaternerde oluşmuş toprakların fiziksel ve kimyasal özellikleri | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kuvaternerde oluşmuş toprakların minarolojik özellikleri | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kuvaternerde oluşmuş toprakların tanımlama horizonları | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kuvaternerde oluşmuş toprakların sınıflandırılması (Toprak Taksonomisi) | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kuvaternerde oluşmuş toprakların sınıflandırılması (Toprak Taksonomisi) devamı | Örnek toprak profilleri üzerinde çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kuvaternerde oluşmuş toprakların sınıflandırılması (WRB) | Örnek toprak profilleri üzerinde çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm kaynaklara çalışılacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm kaynaklara çalışılacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |