TBB007 Toprak Korumada Özel Sorunlar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB007
Ad Toprak Korumada Özel Sorunlar
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İSMAİL ÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, toprak koruma prensiplerini ve toprak korumada karşılaşılan özel sorunların öğrencilere tanıtımını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Erozyon ve çeşitleri, erozyona neden olan faktörler, ölçümler ve önceden tahmini. Toprak korumanın temel prensipleri. Erozyonla toprak kaybının önlenmesi için Türkiye de ve dünyada kullanılan yöntemler ve yapılan çalışmalar. Toprak korumada özel sorunlar ve çözüm yaklaşımları. Arazi yönetimi ve toprak koruma ilişkileri.

Dersin Ön Koşulu

Toprak-Su Koruma alanı ile ilgili lisansüstünde konu ile ilgili dersler almış olmak

Kaynaklar

Toprak Erozyon Araştırma Metodları

Notlar

Toprak Erozyonu ile ilgili farklı kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toprak korumanın tanımını yapar ve toprak korumadaki temel prensipleri açıklar.
ÖÇ02 Sürdürülebilir kaynak yönetiminde toprak korumanın önemini kavrar ve açıklar.
ÖÇ03 Toprak korumada karşılaşılan özel sorunları kavrar.
ÖÇ04 Toprak korumada etkili olan faktörler arasındaki ilişkiyi kurar ve açıklar.
ÖÇ05 Toprak korumada karşılaşılan özel sorunlara çözüm önerileri geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Erozyonun tanımı, nedenleri ve çeşitleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Arazi kullanım ve yönetiminin toprak korumadaki yeri ve önemi . Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Erozyonu etkileyen faktörler ve bunların doğal ve hızlandırılmış erozyona etkileri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Toprak korumanın temel ilkeleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Toprak korumada kültürel önlemler Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Toprak korumada mekanik önlemler Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Türkiye ve dünyadaki erozyonun boyutları ve sebepleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkiye ve dünyada toprak korumaya yönelik çalışmalar Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Toprak korumada karşılaşılan özel sorunlar Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Toprak korumada özel sorunlara yaklaşımlar ve çözümler Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Erozyonun belirlenmesinde kullanılan yöntemler Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Erozyonun önceden tahmini ve yöntemleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Toprak korumada üniversal denklemin kullanım alanları ve çözümleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Toprak korumada üniversal denklemin çözümleri ve özel durumlar. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 12:24