DTBB802 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DTBB802
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EMİN BÜLENT ERENOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora tezinin amacı, öğrencilerin Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilimsel, bağımsız ve etik kuralları gözeten bir çalışma yapmasını; belirli bir zaman dilimi çalışmasını bitirerek bulgularını ikna edici bir biçimde sunmasını ve yayınlamasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Tez çalışması, önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bir akademik danışman tarafından yönetilir. Danışmanlar, öğrencilere, ilgili literatüre nasıl ulaşılacağına ve uğraşılan konunun etik kurallar gözetilerek araştırılmasına yönelik destek sağlar.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

İlgili danışman tarafından verilecek ders notları ve önerilecek kitaplar ve bilimsel makaleler

Notlar

İlgili danışman tarafından önerilecek kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir bilimsel çalışmada dikkat edilmesi gereken etik kuralların farkındalığını kazanır
ÖÇ02 Tez konusuyla ilgili bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenir ve ulaştığı bilgileri yorumlama becerisi kazanır
ÖÇ03 Tez konusuyla ilgili araştırma sorularını ve bu sorulara uygun araştırma yöntemini belirler; bu yöntem çerçevesinde araştırmayı gerçekleştirir; araştırma sonucunda elde edilen verileri analiz eder
ÖÇ04 Tez çalışmasını akademik kurallara uygun olarak yazabilme ve bir topluluk karşısında sunabilme becerisi kazanır
ÖÇ05 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Literatür tarama, bilgiye ulaşma I Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 Literatür tarama, bilgiye ulaşma II Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Literatür tarama, bilgiye ulaşma III Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Literatür tarama, bilgiye ulaşma IV Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Literatür tarama, bilgiye ulaşma V Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Literatür tarama, bilgiye ulaşma VI Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Literatür tarama, bilgiye ulaşma VII Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Literatür tarama, bilgiye ulaşma VIII Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Literatür tarama, bilgiye ulaşma IX Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Literatür tarama, bilgiye ulaşma X Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Literatür tarama, bilgiye ulaşma XI Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Literatür tarama, bilgiye ulaşma XII Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Literatür tarama, bilgiye ulaşma XIII Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Literatür tarama, bilgiye ulaşma XIV Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 7 7
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 01:41