YLTBBS702 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLTBBS702
Ad Seminer
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EMİN BÜLENT ERENOĞLU


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencileri belirli bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek; öğrencilerin bu araştırma sonucu derledikleri bilgileri sentezleyebilmelerini, yorumlayabilmelerini, sunabilmelerini ve tartışabilmelerini sağlamak

Dersin İçeriği

Seminer yüksek lisans programının zorunlu bir öğesidir. Literatür araştırmasıyla derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkili bir şekilde sunumunu kapsar

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

İlgili danışman tarafından önerilecek ve öğrenci tarafından bulunacak kitaplar, bilimsel makaleler

Notlar

İlgili danışman tarafından önerilecek ve öğrenci tarafından bulunacak kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir bilimsel çalışma yürütürken önceki bilgi ve birikimlerden yararlanır
ÖÇ02 Çalışmalarını yürütürken takip edeceği etik kurallarının farkındalığını kazanır
ÖÇ03 Belirli bir bilimsel problemin çözümü için gerekli olan bilgileri derleyebilme, analiz edebilme ve yorumlama becerisi kazanır
ÖÇ04 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri akademik bir makale şekline getirme becerisi kazanır
ÖÇ05 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık I Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık II Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık III Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık IV Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık V Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık VI Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık VII Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık VIII Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık IX Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık X Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık XI Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık XII Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık XIII Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık XIV Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 7 7
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 02:24