Genel Bilgi
Kod | TBB594 |
Ad | Bitki Besin Elementi ve Gübre Yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAYRİYE İBRİKÇİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre ile uyumlu bir ortamda bitki besin element yönetimini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Toprakta var olan ve gübre olarak organik ve inorganik kaynaklardan toprağa veya doğrudan bitkiye verilen besin elementlerinin yönetimi incelenecektir. Yönetim ile hedeflenen gübre optimizasyonu, toprak ve su kaynaklarının korunması ve tarımsal girdilerin azaltılması yolları ve mekanizmaları geniş boyutlu olarak tartışılacaktır. Ayrıca, uygun bir yönetimin ekonomik boyutları gübre kullanımı açısından da değerlendirilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Gübreler ve Gübreleme
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki besin elementlerini ve gübreleri öğretir. |
ÖÇ02 | Besin elementleri ve gübrelerin yönetim mekanizmalarını öğretir. |
ÖÇ03 | Bitki besin elementlerinin çevre ile barışık olarak uygulanmasını öğretir.. |
ÖÇ04 | Gübreleme araçlarını öğretir |
ÖÇ05 | Gübre kayıp mekanizmalarını öğretir |
ÖÇ06 | Gübreleme ekonomisini öğretir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki besin elementleri ve yönetimine giriş | Materyal Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yönetimi etkileyen toprak faktörleri | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yönetimi etkileyen su faktörleri | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yönetimi etkileyen bitki faktörleri | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yönetimi etkileyen gübre faktörleri | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Azot dinamiği | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Azot yönetimi | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Fosfor yönetimi | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Potasyum yönetimi | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Mikroelement kaynakları | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Mikroelement yönetimi | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Gübreleme üzerine öğrenci sunumları | Sunum için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Toprak yönetimi üzerine öğrenci sunumları | Sunum için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğrenci sunumları | Sunum için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |