TBB535 Bitki Besin Elementi Yarayışlılığı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB535
Ad Bitki Besin Elementi Yarayışlılığı
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAYRİYE İBRİKÇİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bitki besin elementlerinin topraktaki yarayışlılığını ve etkileyen faktörleri detayları ile öğretir.

Dersin İçeriği

Bitkilerce kullanılan besin elementlerinin bitkiye yarayışlılığı, bu yarayışlılığı sağlayan ve etkin olan toprakta ve bitkideki çeşitli fiziksel, kimyasal ve fiziko-kimyasal mekanizmalar ve elementlerin biyo-yarayışlılığını saptama yolları tartışılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Güncel yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki besin elementlerini ve yarayışlılıklarını öğretir
ÖÇ02 Yarayışlılığı etkileyen toprak, bitki ve besin elementleri faktörlerini öğretir
ÖÇ03 Bitki besin elementlerinin topraktaki dinamiklerini öğretir.
ÖÇ04 Besin elementleri etkinliklerini öğretir
ÖÇ05 Toprak özelliklerini detaylıca öğretir
ÖÇ06 Besin elementleri kayıplarını incler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki besin elementi yarayışlılığı kavramını tanıtmak Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Toprak faktörlerinin tanıtıması Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yarayışlılık dinamikleri Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bitkisel özelliklerin ve faktörlerin tanıtılıp tartışılması Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bitki besin elementlerinin tanıtılması Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bitki besin elementlerinin topraktaki dinamizmi Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Toprakta azotun yarayışlılığı Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders Notları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Azot dönüşüm mekanizmaları Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Toprakta fosfor yarayışlılığı Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Toprakta potasyum yarayışlılığı Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Toprakta mikroelement yarayışlılığı Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Bitki besin elementlerinin etkinlikleri Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Makale sunumları Materyal okuma ve sunum hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Konu ile ilgili öğrenci sunumları Materyal okuma ve sunum hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı Genel hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Final Sınavı Genel hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 12:31