Genel Bilgi
Kod | TBB0021 |
Ad | Toprak Sınıflandırma Sistemleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Yakup Kenan KOCA |
Dersin Amacı / Hedefi
Ülkemizde de kullanılmakta olan Toprak Taknsomisine ait 12 ordo ve alt ordoların tümünün belirlenmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında, başta soil taxonomy olmak üzere, ulusal ve uluslararası düzeyde kullanılan toprak sınıflandırma sistemleri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Keys to Soil Taxonomy, USDA. (Not: Sözkonusu kaynağın satışı olmadığından dolayı öğrenciye tarafımca verilmektedir)
Notlar
Keys to Soil Taxonomy, USDA. (Not: Sözkonusu kaynağın satışı olmadığından dolayı öğrenciye tarafımca verilmektedir)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toprak Taksonomisi nedir? |
ÖÇ02 | Taksonomide kaç ordo bulunmaktadır ve genel özellikleri nelerdir? |
ÖÇ03 | Türkiyedeki ordolar ve genel özellikleri nelerdir? |
ÖÇ04 | Organik ve mineral topraklar arasındaki farkları öğrenirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toprak taksonomisine giriş | İlk hafta olduğundan dolayı Ön hazırlık bulunmamakta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | organik ve mineral topraklar arasındaki farklar | Kaynak kitaptan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tanımlayıcı horzionlar nelerdir? | Kaynak kitaptan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Alfisoller | Kaynak kitaptan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Andisoller | Kaynak kitaptan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Aridisoller | Kaynak kitaptan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Entisoller | Kaynak kitaptan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Gelisoller | Kaynak kitaptan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Histosoller | Kaynak kitaptan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Inceptisoller | Kaynak kitaptan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Mollisoller | Kaynak kitaptan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Oxisoller | Kaynak kitaptan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Spodosoller | Kaynak kitaptan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ultisoller | Kaynak kitaptan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Vertisoller | Kaynak kitaptan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Türkiye topraklarının dağılımı | Farklı kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Sınav | Tüm konuların genel değerlendirmesine yönelik sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,36 | ||
AKTS | 6 AKTS |