Genel Bilgi
Kod | BYEDM1 |
Ad | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Ensitü Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SELİM BÜYÜKKURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere bilimsel araştırma yönteminin temellerini, bilimsel araştırmada etik ve yayın etiği konularını öğretmektedir.
Dersin İçeriği
Temel kavram, ilke ve yaklaşımlar. Bilginin kaynağı ve problem çözmenin pratik dayanakları. Bilim. Bilimsel yöntem. Araştırma. Araştırma süreç ve teknikleri. Yöntem. Bulgular ve yorum. Özet, yargı ve öneriler. Bilimsel araştırmada etik ve yayın etiği.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Karasar, N. 2016. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel yayınevi. Türkiye Bilimler Akademisi Bilim Etiği Komitesi. 2002. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırmanın temellerini ve bilginin kaynağı ve problem çözmenin pratik dayanaklarını bilir. |
ÖÇ02 | Bilimin tanımı ve işlevlerini, araştırma yöntem bilimini ve niteliklerini bilir. |
ÖÇ03 | Bilimsel yöntemin temel aldığı görüşleri, tanımını, aşamalarını ve niteliklerini bilir. |
ÖÇ04 | Bilimsel araştırmada etik ve yayın etiği konularını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doku Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel kavram, ilke ve yaklaşımlar | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilginin kaynağı | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Problem çözmenin pratik temelleri | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bilimsel araştırma yöntemi | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bilimin tanımı | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bilimin işlevleri | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Bilimsel yöntem | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Araştırma süreç ve teknikleri | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Giriş | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yöntem | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bulgular ve yorum | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Özet ve öneriler | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İlk hafta -Bilimsel araştırmada etik ve yayın etiği I | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İkinci hafta -Bilimsel araştırmada etik ve yayın etiği II | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,20 | ||
AKTS | 6 AKTS |