Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| DOKU MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | DM0010 |
| Ad | Doku Mühendisliği için Temel Moleküler Biyoloji Teknikleri II |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Laboratuvarda moleküler biyoloji tekniklerinin temel uygulamalarının öğrenilmesini sağlamak
Dersin İçeriği
Temel Moleküler Biyoloji Tekniklerinin Uygulama Alanlarının İncelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Temel ve İleri Moleküler Biyoloji Yöntemleri: Genomik ve Proteomik Analizler, Nobel Tıp Kitabevleri
Notlar
Genomik ve Proteomik Analizler, Nobel Tıp Kitabevleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Temel moleküler biyoloji teknikleri hakkında bilgi sahibidir |
| ÖÇ02 | Moleküler biyolojide temel yöntemlerin hangi araştırmalarda kullanıldığını bilir |
| ÖÇ03 | Moleküler biyoloji uygulamalarının hangi laboratuvar koşullarında gerçekleştirilebileceği konusunda bilgi sahibidir |
| ÖÇ04 | Moleküler biyolojik yöntemlerin bilimsel önemini kavrar |
| ÖÇ05 | Güncel moleküler biyolojik yaklaşımları bilir ve literatür tarama konusunda bilgi sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 3 |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 2 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 3 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 5 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 4 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doku Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | DNA'nın keşfi ve moleküler biyolojide kullanımı | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | RNA'nın keşfi ve moleküler biyolojide kullanımı | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Hücreden DNA ve RNA eldesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Hücreden protein eldesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Dokudan DNA ve RNA eldesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Dokudan protein eldesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Moleküler biyolojik yöntemlerin literatürde taranması | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
| 9 | DNA ve RNA miktar tayini | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | PCR çeşitleri ve uygulamaları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Agaroz jel elektroforezi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Eliza çeşitleri ve uygulama yöntemi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | DNA sekans yöntemleri ve yeni nesil dizileme | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Western blot yöntemi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | Güncel moleküler biyolojik tekniklerin bulunduğu çalışmaları araştırma | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||