Genel Bilgi
Kod | DM009 |
Ad | Doku Mühendisliği için Hayvan Hücre Kültürü Uygulamaları I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hücre Kültüründe Temel Yöntemlerin Uygulama Alanlarının Öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Hücre kültürü Teknikleri, Hücre Kültüründe Kullanılan Cihazlar ve Özellikleri, Hücre
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Freshney RI., Hayvan Hücreleri Kültürü: Temel Teknikler Kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücre kültürü destek ortamı seçebilir |
ÖÇ02 | Hücre kültürünün temel özellikleri konusunda bilgi sahibidir |
ÖÇ03 | Hücre kültür çeşitlerinin farklarını bilir ve hücre yapılarını kıyaslama hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ04 | Hücrelerin çeşitlerine göre yapılarına uygun besiyeri ortamı seçeceği konusunda bilgi sahibidir |
ÖÇ05 | Hücre kültüründe besiyeri ortamı ile destek ortamının koordinasyonunu tanımlayabilir |
ÖÇ06 | Hücre kültüründe oluşabilecek kontaminasyonları tanımlayabilir |
ÖÇ07 | Hücre kültüründe olabilecek kontaminasyonun ne olduğunu tayin edip, uygun çözümü değerlendirebilir |
ÖÇ08 | Hücre kültür uygulamalarında çalışan kişinin güvenliği hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ09 | Canlı hücre tayininde kullanılabilecek yöntemleri tanımlayabilir |
ÖÇ10 | Hücre kültüründen elde edilen hücrelerin moleküler çalışmalarda kullanım yöntemleri konusunda bilgi sahibidir |
ÖÇ11 | Hücre kültüründe alt pasajların dondurularak saklanması ve saklama koşulları hakkında bilgi sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doku Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel hücre kültürü uygulama alanları nelerdir? | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hücre kültür çeşitleri | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hücre kültüründe kullanılan teknikler | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Hücre kültürü besiyeri ortamları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hücre kültüründe destek ortamları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Hücre kültür kontaminasyonları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Hücre kültür kontaminasyonuna alınabilecek tedbirler | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Hücre kültüründe güvenlik koşulları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hücre canlılık tayin yöntemleri | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Hücre kültürü sonrası kullanılabilecek moleküler yöntemler | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hücre kültür dondurma yöntemleri | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dondurulan hücrelerin saklanma koşulları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hücre sayımı | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Hücre kültüründe uygulama yöntemine göre flask seçimi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |