Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| DOKU MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | DM006 |
| Ad | Doku Mühendisliği için Hayvan Hücre Kültü<rü Uygulamaları II |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hücre Kültüründe İleri Yöntemlerin Uygulama Alanlarının Öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Hayvan hücre kültürü ileri uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Hayvan Hücrelerinin Kültürü: Temel Teknikler Kılavuzu
Notlar
Freshney RI., Hayvan Hücrelerinin Kültürü: Temel Teknikler Kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Hücre kültüründe ileri teknikler hakkında bilgi sahibidir |
| ÖÇ02 | Bilimsel bir çalışmada hangi hücre çeşidini kullanacağını bilir |
| ÖÇ03 | Bilimsel bir çalışmada hücre kültüründe hangi yöntemi kullanacağını bilir |
| ÖÇ04 | Yapışkan ve süspanse hücre kültürü uygulamaları konusunda bilgi sahibidir |
| ÖÇ05 | Hücre kültürü laboratuvar uygulamalarını bir projeye göre tasarlama konusunda bilgi sahibidir |
| ÖÇ06 | Primer hücre hatlarının nasıl hazırlanacağı konusunda bilgi sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 4 |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 3 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doku Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Yapışkan ve süspanse hücrelerin farkları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Yapışkan hücrelerin kültür aşamaları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Süspanse hücrelerin kültür aşamaları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Hücrelere ilaç muameleleri | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Hücrelerden nükleik asit izolasyonları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Hücre kültüründe uygulanabilecek moleküler yöntemler | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Güncel hücre kültür çalışmaları tarama | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınavlar | Literatür tarama ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Hücre kültüründen protein eldesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Hücre kültüründe protein uygulamalarının makalelerle incelenmesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Hücre kültürü örneklerinden eliza yöntemi çalışılması | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Hücre kültüründe MTT yöntemi uygulaması | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Hücre kültüründe canlılık tayin yöntemlerinin makalelerle incelenmesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Hücre kültürü makaleleri tarama ve inceleme | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | Güncel hücre kültürü çalışmaları tarama 2 | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||