Genel Bilgi
Kod | DM006 |
Ad | Doku Mühendisliği için Hayvan Hücre Kültü<rü Uygulamaları II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hücre Kültüründe İleri Yöntemlerin Uygulama Alanlarının Öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Hayvan hücre kültürü ileri uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Hayvan Hücrelerinin Kültürü: Temel Teknikler Kılavuzu
Notlar
Freshney RI., Hayvan Hücrelerinin Kültürü: Temel Teknikler Kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücre kültüründe ileri teknikler hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ02 | Bilimsel bir çalışmada hangi hücre çeşidini kullanacağını bilir |
ÖÇ03 | Bilimsel bir çalışmada hücre kültüründe hangi yöntemi kullanacağını bilir |
ÖÇ04 | Yapışkan ve süspanse hücre kültürü uygulamaları konusunda bilgi sahibidir |
ÖÇ05 | Hücre kültürü laboratuvar uygulamalarını bir projeye göre tasarlama konusunda bilgi sahibidir |
ÖÇ06 | Primer hücre hatlarının nasıl hazırlanacağı konusunda bilgi sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doku Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yapışkan ve süspanse hücrelerin farkları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yapışkan hücrelerin kültür aşamaları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Süspanse hücrelerin kültür aşamaları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Hücrelere ilaç muameleleri | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hücrelerden nükleik asit izolasyonları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Hücre kültüründe uygulanabilecek moleküler yöntemler | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Güncel hücre kültür çalışmaları tarama | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Literatür tarama ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hücre kültüründen protein eldesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hücre kültüründe protein uygulamalarının makalelerle incelenmesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Hücre kültürü örneklerinden eliza yöntemi çalışılması | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hücre kültüründe MTT yöntemi uygulaması | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Hücre kültüründe canlılık tayin yöntemlerinin makalelerle incelenmesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hücre kültürü makaleleri tarama ve inceleme | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Güncel hücre kültürü çalışmaları tarama 2 | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |