Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | MATZ206 |
| Ad | Algoritma ve Programlama |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 2 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KAMURAN TARIM
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. DOĞAN ÖZASLAN (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere genel algoritma ve programlama bilgilerini kazandırmak ve geliştirilen algoritmalar ile eğitim yazılımlarına yönelik uygulamalar yapmak.
Dersin İçeriği
Algoritmalardaki akış şemalarını çizebilme; alt programlar ve fonksiyonlar kullanabilme; diziler ile ilgili uygulamalar yapabilme; dosya işlemleri ile dosyaları yönetebilme ve programlarında kullanabilme; algoritmaların bilgisayar cebir sistemlerinde kodlanması ve uygulamaları; fonksiyon kullanarak uygun çözün algoritmalarını oluşturabilme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notu
Notlar
ilgili dijital kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Algoritma tasarımlarını yapar ve döngüsel problemlere uygun algoritmalar geliştirir. |
| ÖÇ02 | Algoritma ve akış şemalarını görselleştirerek scratch, code.org gibi programların uygulamalarını yapar. |
| ÖÇ03 | Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmaları oluşturur. |
| ÖÇ04 | Tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarını geliştirir. |
| ÖÇ05 | Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlamasını ve uygulamalarını yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | 3 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Problem çözme, algoritma ve akış şemaları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 2 | Akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 3 | Basic programlama dilinin yapısı ve tanımlamaları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 4 | Algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org gibi) programların uygulamaları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 5 | Diziler | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 6 | String ifadeler | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 7 | Ön tanımlı fonksiyonlar | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Alt programlar | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 10 | Dosya işlemleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 11 | Dosyadan okuma | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 12 | Uygulamalar | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 13 | Tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 14 | Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve uygulamaları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 15 | Uygulamalar 2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
| AKTS | 2 AKTS | ||