Genel Bilgi
Kod | RSMZ108 |
Ad | Sanat Tarihine Giriş |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NİMET KESER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Paleolitik Dönemden Erken Hristiyanlık Dönemine kadar farklı dönemlerin ve uygarlıkların sanatında gerçekleşen önemli gelişmeleri, sanatsal teknikleri, baş yapıtları öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Paleolitik dönemden Roma dönemine kadar antik uygarlıkların sanat alanına katkılarının, ilk uygarlıkların sanatını temsil eden örneklerin, farklı kültürler arasındaki sanat ilişkilerinin incelenmesini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
-Nimet Keser, Sanat sözlüğü, -E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü -Nimet Keser, Sanat Metodolojileri -Mary Hollingsworth, Dünya Sanat Tarihi -Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi -Susie Hodge, Sanatın Kısa Öyküsü
Notlar
Sanal sanat müzeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı tarih çağlarının sanatları arasındaki farkları açıklar. |
ÖÇ02 | Uygarlığın ve sanatın gelişimi arasındaki bağları açıklar. |
ÖÇ03 | Tarihsel dönemlere ilişkin sanatsal özellikleri tanımlar. |
ÖÇ04 | Farklı sanat alanlarının kronolojik gelişimini özetler |
ÖÇ05 | Uygarlıkların sanatlarının biçimsel özelliklerini karşılaştırır. |
ÖÇ06 | İlk uygarlıkların sanatlarını bilmenin gerekliliğini açıklar |
ÖÇ07 | Güzel sanatlar alanına özgü temel kavram ve terimleri tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynakların tanıtılması, ders içeriğinin paylaşılması, derse giriş, kronoloji ve çağ kavramlarıyla derse giriş | Dersle ilgili kaynakların hazırlanması, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İnsanın tarih içerisinde gelişimi, Homo Habilis, Homo Erectus, Homo Sapiens, | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Paleolitik Dönem Sanatı | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Neolitik Dönem Sanatı | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Mezopotamya Uygarlıkları Sanatı: Sümerler, Akadlar | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Mezopotamya Uygarlıkları Sanatı: Asurlar, Babiller, Persler | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Mısır Uygarlığı Sanatı | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Anadolu Uygarlıkları Sanatı: Hitit, Urartu | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Anadolu Uygarlıkları Sanatı: Frigya, Lidya Uygarlıkları | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, müze ziyareti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Çin uygarlığının sanatı | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Antik Ege Uygarlıkları Sanatı: Minos ve Miken Uygarlıkları | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Antik Ege Uygarlıkları Sanatı: Yunan Uygarlığı | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Roma Uygarlığı Sanatı | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, müze ziyareti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Erken Hristiyanlık Sanatı ve Bizans Sanatı | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |