Genel Bilgi
Kod | FBE725 |
Ad | Astronomi Eğitimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
astronomiyi anlamak, evrenin oluşumunu kavramak,yıldızların oluşumu ve ölümünü kavramak, güneş sistemleri nasıl oluşur, gezegenlerin oluşması, gökadalar,kozmolojiyi kavramak
Dersin İçeriği
astronomi nedir,big-bang, güneş sistemi, gezegenler, yıldızlar, gökadaları, kozmoloji
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
Astronomi ve coğrafyanın kültürel tarihi
Notlar
https://books.google.com.tr/books?id=oadbywAACAAJ&dq=astronomi&hl=tr&sa=X&redir_esc=y
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | . Matematik, Fizik, Kimya ve Astronomi ve Uzay Bilimleri alanında lisans düzeyinde edindiği bilgileri kullanarak Astronomi ve Uzay Bilimleri alanındaki bilimsel problemlere ayrıntılı çözümler üretebilme |
ÖÇ02 | Astronomi ve Uzay Bilimleri alanındaki farklı disiplinlere özgü problemleri ileri düzeyde tanımlama, modelleme ve ortak çözüm yöntemleri geliştirebilme |
ÖÇ03 | Alanındaki bilgileri mesleki yayın organlarından yakından takip ederek kendini geliştirme, yeni çalışma alanları belirleme, proje geliştirme, bilimsel çalışmalar hazırlama, yazma, sunma ve meslektaşları ile iletişim kurma becerisi |
ÖÇ04 | Orta öğretim de dahil toplumun her katmanına yönelik, astronomi, fen ve teknoloji, matematik, fizik, bilgisayar ve bilişim konularında sahip olduğu birikimini aktarma becerisi |
ÖÇ05 | Bir bütün olarak temel bilim kültürünü edinme, güncelleme ve bu kültürü toplumun farklı katmanlarına yayma becerisi. |
ÖÇ06 | Yapılan tezleri iceleme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | astronomi nedir | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | big-bang teorisi | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | güneş sistemi ve oluşumu | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | yıldızlar | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | takım yıldızlar | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | yıldız kümeleri | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | gökadalar ve kozmoloji | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınav | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Niçin astronomi eğitimi gerekli | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Astronomi ve uzay bilimlerinde kavram yanılgıları | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Gökyüzü gözlemleri nasıl yapılır | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | teleskoplar ve görüntüleme sistemleri | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | gece gözlemi ve gökyüzünü tanıyalım | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | astronomi programları | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | tez tarama | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |