FBE715 Fen Öğretiminde ve Öğrenme Sürecinde Taştırmacı Söylev Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE715
Ad Fen Öğretiminde ve Öğrenme Sürecinde Taştırmacı Söylev Uygulamaları
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Lisans üstü öğrenciler argümantasyonun teorik yönlerini anlar. Ayrıca farklı yaklaşımlar kullanarak argümantasyon perspektifinden feni nasıl öğreteceklerini öğrenir ve uygular.

Dersin İçeriği

Argüman ve argümantasyon kavramlarını anlayarak. ulusal ve uluslar arası kapsamda yapılan çalışmaları incelemek

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Erduran, S., & Jiménez-Aleixandre, M. P. (2008). Argumentation in science education. Perspectives from classroom-Based Research. Dordre-cht: Springer.

Notlar

Erduran, S., Simon, S., & Osborne, J. (2004). TAPping into argumentation: Developments in the application of Toulmin's argument pattern for studying science discourse. Science education, 88(6), 915-933.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Argümanın ne olduğunu tanımlar,
ÖÇ02 Argümantasyon çalışmaları ile ilgili literatüre hakim olur.
ÖÇ03 Argümantasyon perspektifinden fen öğretimini anlar ve uygular
ÖÇ04 Argümantasyon içeren küçük bir proje planlar, gözden geçirir, yürütür ve rapor eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ders ile ilgili bilgilendirme ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Argüman nedir ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Toulmin'in argüman modeli ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Toulmin'in argüman modeli -II ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Walton'un argüman şemaları ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Walton'un argüman şemaları -II ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Argümantasyon yolu ile fen öğretimi ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Argümantasyon yolu ile fen öğretimi-II ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Argümantasyon yolu ile fen öğretimi için yaklaşım ve teknikler ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Argümantasyon yolu ile fen öğretimi için yaklaşım ve teknikler-II ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Öğrencilerin argümantasyon yeteneklerini analiz etme ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Öğrencilerin argümantasyon yeteneklerini analiz etme-II ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Örnek uygulama yapılması ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Materyallerin uygulanması, Final raporunun yazımı, geri bildirimlerin verilmesi ilgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-ıı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 10:43