Genel Bilgi
Kod | KDH502 |
Ad | Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Uygulamalar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Seda KARAÇAY YIKAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çağın gereklerine uygun olarak doğum eyleminde alternatif yaklaşımları ve risk yönetimini hemşirelik becerisine yansıtabilmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Doğumda kanıta dayalı uygulamalar, evde ve suda doğum, preterm doğum, obez gebelerde doğum, doğum eyleminde beslenme ve doğumda kullanılan pozisyonlar, sezeryan doğuma yaklaşım, doğum eyleminde sosyal destek, tamamlayıcı alternatif uygulamalar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Taşkın,L.:Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği.Genişletilmiş 4.basım,Sistem Ofset Matbaacılık Ankara,2006 ISBN 975-94661-0-4 Nazik E. (2022). Doğum, Kadın Sağlığı ve Hemşireliği (s.433- 50) Ankara :Akdemisyen Kitabevi
Notlar
Kadın sağlığı hemşireliğinde yapılmış kanıta dayalı uygulamalara ilişkin yerli ve yabancı araştırma makaleleri.JOGNN-JOURNAL OF OBSTETRIC GYNECOLOGIC AND NEONATAL NURSING WORLDVIEWS ON EVIDENCE-BASED NURSING JOURNAL OF CLINICAL NURSING JOURNAL OF PERINATAL & NEONATAL NURSING MCN-THE AMERICAN JOURNAL OF MATERNAL-CHILD NURSING NURSING AND MIDWIFERY STUDIES NURSING RESEARCH NURSING RESEARCH AND PRACTICE NURSING SCIENCE QUARTERLY RESEARCH IN NURSING & HEALTH APPLIED NURSING RESEARCH ASIAN NURSING RESEARCH CLINICAL NURSING RESEARCH HOLISTIC NURSING PRACTICE INTERNATIONAL JOURNAL OF NURSING STUDIES INTERNATIONAL NURSING REVIEW JAPAN JOURNAL OF NURSING SCIENCE JOURNAL OF CONTINUING EDUCATION IN NURSING JOURNAL OF NURSING EDUCATION JOURNAL OF NURSING RESEARCH Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kanıta Dayalı Uygulamaları takip edebilir |
ÖÇ02 | Araştırmaların kanıt değerinin belirleyebilir |
ÖÇ03 | Gebelikte kanıt düzeyine uygun hemşirelik girişimlerini sıralayabilir. |
ÖÇ04 | Doğum eyleminde kanıt düzeyine uygun hemşirelik girişimlerini sıralayabilir. |
ÖÇ05 | Jinekolojide güncel uygulamaları takip edebilir. |
ÖÇ06 | Aile planlaması yöntemlerindeki kanıt düzeyi yüksek uygulamaları yazabilir.. |
ÖÇ07 | Kanıta dayalı uygulamaların ve özelliklerini kavrar. |
ÖÇ08 | Kanıt düzeylerine ilişkin yürütülen kurallara hakimiyet sağlar. |
ÖÇ09 | Dersin içeriğine yönelik literatür hakimiyeti geliştirir. |
ÖÇ10 | Kanıt düzeylerine ilişkin çalışmalar planlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeni yaklaşımları kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kanıta dayalı uygulamanın tanımı ve önemi | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Araştırmaların kanıt düzeyleri | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kadın Doğum Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Uygulamaların Yeri ve Önemi | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Gebelikte Kanıta Dayalı Uygulamalar-I | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Gebelikte Kanıta Dayalı Uygulamalar-II | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Doğumda kanıta dayalı uygulamalar. | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yenidoğanda Kanıta dayalı uygulamalar | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | konu ile ilgili literatürün okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doğum Sonu Dönemde Kanıta Dayalı Uygulamalar | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Jinekolojide Kanıta Dayalı uygulamalar | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Jinekolojik Onkolojide Kanıta Dayalı Uygulamalar | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Doğumun aktif yönetimi | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kanıta Dayalı Yaklaşım ve Sağlık Politikası | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Aile planlamasında kanıta dayalı uygulamalar | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dersin değelendirilmesi | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav ölçme yöntemi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav ölçme yöntemi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 5 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |