Genel Bilgi
Kod | FENS206 |
Ad | yenilenebilir enerji kaynakları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, en önemli yenilenebilir enerji kaynaklarına ve bu enerji kaynaklarını içine alan en gelişmiş teknolojilere genel bir bakış açısı sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Yenilenebilir enerji kaynakları; Güneş enerjisi sistemleri; Rüzgar enerjisi sistemleri; Hidroenerji; Biyomas; Dalga enerjisi; Jeotermal enerji; Hidrojen enerjisi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
TEKNOBİLİM-2022: Enerji Krizi ve Yenilenebilir Enerji
Notlar
https://books.google.com.tr/books?id=9q-bEAAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=yenilenebilir+enerji+kaynaklar%C4%B1&hl=tr&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=yenilenebilir%20enerji%20kaynaklar%C4%B1&f=false TEKNOBİLİM-2022: Enerji Krizi ve Yenilenebilir Enerji
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının temel ve ana özelliklerini ve fosil yakıtlarla farklılıklarını açıklama yeteneğini elde eder. |
ÖÇ02 | Fosil yakıtlara dayalı mevcut enerji sistemlerinin çevre ve toplum üzerinde sahip olduğu etkileri tanır. |
ÖÇ03 | Farklı yenilenebilir enerji teknolojilerini karşılaştırır ve yerel şartlara bağlı en uygun teknoloji seçimini yapar. |
ÖÇ04 | Yenilenebilir enerji sistemleri ve klasik fosil yakıt sistemlerinin çevresel değerlendirmelerini yapar ve karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Özel enerji taleplerini karşılayacak yenilenebilir / hibrit enerji sistemlerini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yenilenebilir Enerji Teknolojilerine Giriş | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fosil yakıtlar ve iklim değişikliği | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Güneş Enerjisi, Su Isıtıcısı, Düşük sıcaklık güneş enerjisi uygulamaları | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Aktif Güneş Enerjisi Uygulamaları, Pasif Güneş Enerjisi Uygulamaları | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Güneş Enerjisinden Elektrik Üretimi; Ekonomi, potansiyel ve çevresel etkiler | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Fotovoltaikler, Farklı fotovoltaik uygulamaları, Ekonomi ve gelecekteki yeri | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Rüzgar Enerjisi, Rüzgar türbinleri, Rüzgar enerjisi potansiyeli, Açık deniz rüzgar tarlaları, Ekonomi, Çevresel etkileri | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hidro Enerji, Hidro Enerjinin geçmişi, Hidroelektrik tesisleri | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hidro Enerji, Çevresel etkileri, Ekonomi | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Biomass, Fosil yakıt olarak biomass, Enerji kaynakları | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Mikroalgler ve enerji üretimi | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Jeotermal Enerji, Jeotermal enerjisinin kullanılabilmesi için gerekli teknolojiler | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yenilenebilir Hidrojen Enerjisi, Yakıt hücreleri, Yakıt hücresi uygulamaları | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | enerji santralleri gezisi | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |