Genel Bilgi
Kod | FENS411 |
Ad | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere sınıf içi öğrenmeleri değerlendirme ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Eğitimde kullanılan ölçme araçları, ölçme araçlarının özellikleri ve etkin kullanımları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Arı,A.(2021).Sınıf İçi Değerlendirme. Eğitim Yayınevi
Notlar
McMillan, J. H. (2015). Sınıf içi değerlendirme etkili ölçütlere dayalı etkili bir öğretim için ilke ve uygulamalar. Eğitim Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ölçme ve değerlendirmenin öğrenme öğretme süreçlerindeki önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Eğitim sisteminin girdi, süreç ve ürün boyutlarının değerlendirilmesinde, ölçme ve değerlendirme araçlarını etkili bir şekilde kullanabilir. |
ÖÇ03 | Ölçme ve değerlendirme araçlarının sadece öğrenciye not vermek amacını taşımadığının farkına varır. |
ÖÇ04 | Ölçme araçları ile öğretim yol ve yöntemlerinin etkililiğinin değerlendirilebileceğini öğrenir. |
ÖÇ05 | Ölçme amacına uygun olarak hazırlanmamış geleneksel veya öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme araçları ile öğrencilerin doğru bir şekilde değerlendirilemeyeceğinin farkına varır. |
ÖÇ06 | Geleneksel ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçların hangi amaçlarla kullanılabileceğini açıklar. |
ÖÇ07 | Ölçme amacına uygun sorular hazırlanırken nelere dikkat etmesi gerektiğini bilir. |
ÖÇ08 | Bir ölçme aracının nasıl geliştirilmesi ve uygulanması gerektiğini nedenleri ile birlikte açıklar. |
ÖÇ09 | Geleneksel ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlardan hangilerinin farklı durumlarda öncelikli olarak kullanılması gerektiğini kavrar. |
ÖÇ10 | Öğrencilerin hangi durumlarda değerlendirme sürecine dahil edilmeleri gerektiğini bilir. |
ÖÇ11 | Geleneksel ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçların kullanılmasında öğretmenin rolünün ne olması gerektiğini ifade eder. |
ÖÇ12 | Öğretim sürecinin değerlendirilmesinde öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçların kullanılmasının önemini kavrar. |
ÖÇ13 | Mevcut eğitim sisteminde üst düzey becerileri ölçmede geleneksel ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçların birlikte kullanılması gerektiğinin farkına varır. |
ÖÇ14 | Geleneksel ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlardan elde edilen verilerin nasıl analiz edilip değerlendirileceğini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacının, içeriğinin ve derste kullanılacak kaynakların tanıtılması | İlgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Geleneksel Yaklaşımlara Dayalı Araçlar I Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Geleneksel Yaklaşımlara Dayalı Araçlar II Doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Geleneksel Yaklaşımlara Dayalı Araçlar III Eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar I Gözlem, görüşme | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar II Performans değerlendirme | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar III Öğrenci ürün dosyası (Portfolyo) | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar IV Araştırma kağıtları, araştırma projeleri | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar V Akran değerlendirmesi | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar VI Öz değerlendirme | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar VII Tutum ölçekleri | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-II | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |