Genel Bilgi
Kod | ME808 |
Ad | Makale İnceleme ve Yazma |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere alanda bir bilimsel makalenin bileşenlerini inceleme ve sorgulama yoluyla kendi özgün makalelerini oluşturabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bir makalenin yazılması ve yayına hazırlanması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Carpenter, T.P., & Moser, J. M., (1984). The acquisition of addition and subtraction concepts in grades one through three. Journal for Research in Mathematics Education, 15, (3), 179–202. https://doi.org/10.2307/748348
Notlar
Yayınlanmış bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirli bir disiplin alanında yazılmış makaleleri analiz eder |
ÖÇ02 | Bilimsel Makaleleri kaynak tarama açısından sorgular. |
ÖÇ03 | Bilimsel makaleleri içerikleri açısından sorgular. |
ÖÇ04 | Bilimsel makaleleri istatistiksel yöntemleri açısından sorgular. |
ÖÇ05 | Bilimsel makalelerde bulunan tabloları yorumlar. |
ÖÇ06 | Bilimsel makalelerin yorumlama bilgilerini sorgular. |
ÖÇ07 | Aynı disiplin alanında yazılmış makaleleri karşılaştırır. |
ÖÇ08 | Makale yazım kurallarını açıklar. |
ÖÇ09 | Bir makalenin giriş kısmını oluşturur. |
ÖÇ10 | Bir makalenin gelişme kısmını oluşturur. |
ÖÇ11 | Bir makalenin sonuç kısmını oluşturur. |
ÖÇ12 | Bir makalenin yayına hazırlanma aşamalarını uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Belirli bir disiplin alanında yazılmış makalelerin belirlenmesi | geçmiş bilgileri tekrar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Belirli bir disiplin alanında yazılmış makalelerin okunması | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Bilimsel makalelerin kaynak tarama açısından tartışılması | makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Bilimsel makalelerin içerikleri açısından tartışılması | makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Bilimsel makalelerin istatistiksel yöntemleri açısından tartışılması | makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Bilimsel makalelerde bulunan tabloların yorumlanması. | makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Bilimsel makalelerin yorumlama bilgilerinin tartışılması. | makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | ara sınav | ödev hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Aynı disiplin alanında yazılmış makalelerin karşılaştırılması | makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Makale yazım kurallarının tartışılması. | makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Makalelerinin yazılması 1 | makale yazma çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Makalelerinin yazılması 2 | makale yazma çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Makalelerinin yazılması 3 | makale yazma çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Bir makalenin yayına hazırlanma aşamalarının uygulanması 1 | uygulamalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Bir makalenin yayına hazırlanma aşamalarının uygulanması 2 | uygulamalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | final sınavı | makalenin sunulması ve dersin değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | final sınavı | makalenin sunulması ve dersin değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,88 | ||
AKTS | 8 AKTS |