ELT762 21st Century Skills in ELT

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT762
Ad 21st Century Skills in ELT
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN BEDİR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerine özellikle yenilikçi metodolojilerle 21. yüzyıl eğitimi ve becerileri hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır. Kurs aynı zamanda yüksek lisans öğrencilerinin öğretmen eğitimindeki bu becerilerin rolüne ve öğretme ve öğrenmeyi sistematik bir şekilde geliştirmek için İngiliz Dili öğrenimi ve öğretimine nasıl entegre edilebileceklerine dair daha derin bir anlayış geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Eğitimciler olarak bizler, öğrencilerin bilinmeyen gelecekle yüzleşmeleri için 21. yüzyıl becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmalıyız.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Aghazadeh, S. (2019). Assessment of 21st Century Skills. Retrieved from https://www.nie.edu.sg/docs/default-source/oer/working-paper-series-no-14.pdf?sfvrsn=cbb06550_0 on Jabuary 27, 2021 2. E. Petek.,Bedir, H. (2018). An adaptable teacher education framework for critical thinking in language teaching," Thınkıng Skills and Creatıvıty, vol.28, pp.56-72 2. 21st Century Skills Map: Designed in cooperation with the nation's world language educators Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519491.pdf on January 20, 2021. 3. Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. San Francisco, CA: John Wiley & Sons. 4. Scott, C., L. (2015). The futures of learning 2: What kind of learning for the 21st century? UNESCO Education Research and Foresight, Paris. [ERF Working Papers Series, No. 14]. 5. Scoular, C., Ramalingam, D., Duckworth, D., & Heard, J. (2020). Assessment of general capabilities: Skills for the 21st-century learner. Final report. Australian Council for Educational Research. Retrieved from https://research.acer.edu.au/ar_misc/47 on January 28, 2021. 6. Urbani, J., Roshandel, S., Michaels, R., and Truesdell, E. (2017). Developing and modeling 21st-century skills with preservice teachers. Retrieved from https://scholar.dominican.edu/all-faculty/303 on January 26, 2021. 7. White, N. (2021). Assessing 21st Century Skills. Retrieved from https://sites.google.com/view/assessing-21st-century-skills/ 8. Voogt, J., Pareja Roblin, N. (2012). A comparative analysis of international frameworks for 21st century competences: Implications for national curriculum policies. Journal of Curriculum Studies. 44:3, 299-321.

Notlar

İnternet Kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 21. yüzyılın bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirecekler
ÖÇ02 21. Yüzyıl Eğitiminin özelliklerini kavrayacaklar
ÖÇ03 21. yüzyıl öğretme ve öğrenme ortamını anlayacaklar
ÖÇ04 21. yüzyıl için değişen öğretmen ve okulun rolünü inceleyecekler
ÖÇ05 Öğrenmek ve kendi sınıflarında kullanmak için yenilikçi pedagojiler hakkında bilgi sahibi olacaklar
ÖÇ06 21. yüzyıl Becerilerini öğrenme ve öğretme ile ilgili fikirleri paylaşmak için kendi aralarında meslektaşlık ilişkilerini ve işbirliğini geliştirecekler
ÖÇ07 21. Yüzyıl becerileri ve uygulamaları açısından ulusal müfredatı ve öğretim uygulamalarını analiz edecekler.ractices
ÖÇ08 21. yüzyıl becerilerini İngilizce öğretimi ve öğrenimine entegre etmek için ders planları geliştirecek ve uygulayabileceklerdir
ÖÇ09 21. yüzyıl sınıflarında biçimlendirici ve özetleyici değerlendirmenin nasıl kullanıldığını öğrenecek ve uygulayacaklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kurs için oryantasyon ve beklentiler 21. Yüzyıl Öğrenme ve Öğretme Derse katılım Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
2 Eğitimin Dört Sütunu: Bilmeyi Öğrenmek, Yapmayı Öğrenmek, Olmayı Öğrenmek, Birlikte yaşamayı öğrenmek, Aktarmayı öğrenmek İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 21. Yüzyıl Beceri Çerçeveleri Akran çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
4 Dünyada 21. Yüzyıl Becerileri İçin Müfredat Yeniden Yapılandırmaları Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Türkiye de 21. Yüzyıl Becerileri İçin Müfredat Yeniden Yapılandırmaları İngilizce Öğretim Programını İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 21. Yüzyıl Becerilerinin Entegrasyonu için Ders Planları Geliştirme I Ders planı inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 21. Yüzyıl Becerilerinin Entegrasyonu için Ders Planları Geliştirme II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 21. Yüzyıl Becerilerinin Entegrasyonu için Ders Planları Geliştirme III Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 21. Yüzyıl Becerilerini Değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 21. Yüzyıl becerileri Değerlendirme Araçları Materyalleri İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 21. Yüzyıl Sınıfında Not Verme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Bitirme Raporu Projesi Sunumları I Proje Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Bitirme Raporu Projesi I Sunumları II Ders konusu belirleme Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Bitirme Raporu Projesi I Sunumları III Proje Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 09:52