Genel Bilgi
Kod | ELT762 |
Ad | 21st Century Skills in ELT |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN BEDİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerine özellikle yenilikçi metodolojilerle 21. yüzyıl eğitimi ve becerileri hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır. Kurs aynı zamanda yüksek lisans öğrencilerinin öğretmen eğitimindeki bu becerilerin rolüne ve öğretme ve öğrenmeyi sistematik bir şekilde geliştirmek için İngiliz Dili öğrenimi ve öğretimine nasıl entegre edilebileceklerine dair daha derin bir anlayış geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Eğitimciler olarak bizler, öğrencilerin bilinmeyen gelecekle yüzleşmeleri için 21. yüzyıl becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmalıyız.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Aghazadeh, S. (2019). Assessment of 21st Century Skills. Retrieved from https://www.nie.edu.sg/docs/default-source/oer/working-paper-series-no-14.pdf?sfvrsn=cbb06550_0 on Jabuary 27, 2021 2. E. Petek.,Bedir, H. (2018). An adaptable teacher education framework for critical thinking in language teaching," Thınkıng Skills and Creatıvıty, vol.28, pp.56-72 2. 21st Century Skills Map: Designed in cooperation with the nation's world language educators Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519491.pdf on January 20, 2021. 3. Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. San Francisco, CA: John Wiley & Sons. 4. Scott, C., L. (2015). The futures of learning 2: What kind of learning for the 21st century? UNESCO Education Research and Foresight, Paris. [ERF Working Papers Series, No. 14]. 5. Scoular, C., Ramalingam, D., Duckworth, D., & Heard, J. (2020). Assessment of general capabilities: Skills for the 21st-century learner. Final report. Australian Council for Educational Research. Retrieved from https://research.acer.edu.au/ar_misc/47 on January 28, 2021. 6. Urbani, J., Roshandel, S., Michaels, R., and Truesdell, E. (2017). Developing and modeling 21st-century skills with preservice teachers. Retrieved from https://scholar.dominican.edu/all-faculty/303 on January 26, 2021. 7. White, N. (2021). Assessing 21st Century Skills. Retrieved from https://sites.google.com/view/assessing-21st-century-skills/ 8. Voogt, J., Pareja Roblin, N. (2012). A comparative analysis of international frameworks for 21st century competences: Implications for national curriculum policies. Journal of Curriculum Studies. 44:3, 299-321.
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 21. yüzyılın bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirecekler |
ÖÇ02 | 21. Yüzyıl Eğitiminin özelliklerini kavrayacaklar |
ÖÇ03 | 21. yüzyıl öğretme ve öğrenme ortamını anlayacaklar |
ÖÇ04 | 21. yüzyıl için değişen öğretmen ve okulun rolünü inceleyecekler |
ÖÇ05 | Öğrenmek ve kendi sınıflarında kullanmak için yenilikçi pedagojiler hakkında bilgi sahibi olacaklar |
ÖÇ06 | 21. yüzyıl Becerilerini öğrenme ve öğretme ile ilgili fikirleri paylaşmak için kendi aralarında meslektaşlık ilişkilerini ve işbirliğini geliştirecekler |
ÖÇ07 | 21. Yüzyıl becerileri ve uygulamaları açısından ulusal müfredatı ve öğretim uygulamalarını analiz edecekler.ractices |
ÖÇ08 | 21. yüzyıl becerilerini İngilizce öğretimi ve öğrenimine entegre etmek için ders planları geliştirecek ve uygulayabileceklerdir |
ÖÇ09 | 21. yüzyıl sınıflarında biçimlendirici ve özetleyici değerlendirmenin nasıl kullanıldığını öğrenecek ve uygulayacaklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kurs için oryantasyon ve beklentiler 21. Yüzyıl Öğrenme ve Öğretme | Derse katılım | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
2 | Eğitimin Dört Sütunu: Bilmeyi Öğrenmek, Yapmayı Öğrenmek, Olmayı Öğrenmek, Birlikte yaşamayı öğrenmek, Aktarmayı öğrenmek | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | 21. Yüzyıl Beceri Çerçeveleri | Akran çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Dünyada 21. Yüzyıl Becerileri İçin Müfredat Yeniden Yapılandırmaları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Türkiye de 21. Yüzyıl Becerileri İçin Müfredat Yeniden Yapılandırmaları | İngilizce Öğretim Programını İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | 21. Yüzyıl Becerilerinin Entegrasyonu için Ders Planları Geliştirme I | Ders planı inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | 21. Yüzyıl Becerilerinin Entegrasyonu için Ders Planları Geliştirme II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | 21. Yüzyıl Becerilerinin Entegrasyonu için Ders Planları Geliştirme III | Plan hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | 21. Yüzyıl Becerilerini Değerlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | 21. Yüzyıl becerileri Değerlendirme Araçları | Materyalleri İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | 21. Yüzyıl Sınıfında Not Verme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Bitirme Raporu Projesi Sunumları I | Proje Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Bitirme Raporu Projesi I Sunumları II | Ders konusu belirleme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Bitirme Raporu Projesi I Sunumları III | Proje Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |