Genel Bilgi
Kod | ELT746 |
Ad | World Englishes |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MERYEM MİRİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Uluslararası bir dil olarak İngilizcenin nasıl yayılarak bir dünya dili haline geldiğini araştırmak ve dünya İngilizcelerinin dünü, bugünü ve geleceği açısından çeşitlerini tartışmak
Dersin İçeriği
Dünya İngilizceleri çerçevesinde eğitimsel dilbilim, ortak pedagojik sorunlar ve İngilizce öğretmenlik mesleği ile ile ilgili konular ele alınacaktır. Sınıf içi aktiviteler ve okuma ödevleri, dilbilim alanındaki web sitelerine erişerek de desteklenecektir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Jenkins, Jennifer (2009) World Englishes: a resource book for students, 2nd edition (Routledge English Language Introductions), London, UK. Routledge, 256pp.
Notlar
Mark Beittel, World Englishes: A Resource Book for Students World Englishes: An Introduction, ELT Journal, Volume 60, Issue 1, January 2006, Pages 87–93, https://doi.org/10.1093/elt/cci089
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İngilizcenin tarih boyunca nasıl geliştiğini ve yayıldığnı inceleyerek öğrenip anlar |
ÖÇ02 | Standart dil kullanımını ve anlamını analiz eder |
ÖÇ03 | Dünya İngilizceleri içinde anadili İngilizce olanlar ve olmayanlar terimlerinin anlamını inceler ve analiz eder |
ÖÇ04 | Dil derslerinde kullanılan veya öğretilen İngilizce çeşitlerini analiz eder ve değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Standart İngilizceye giriş: | Derse katılım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Dünya İngilizcesinin imajı | Konu ile ilgili 3 soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Sosyal Bilimlerde Sosyalin Temsili: Dilbilimde Metodoloji | Konuyla ilgili ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İmparatorluğun İdeolojik ve Ekonomik Çaprazları | Anlatılacak konuya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sömürgeci Dil Politikasının Tartışmalı Alanı | Dil politikası ile ilgili video izlemek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | İngilizcenin Yayılımının kontrolü | İngilizcenin yayılımının nedenlerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Dünya İngilizcesi olmak | İngilizcenin nasıl dünya dili olması ile ilgili görüşmeler ( işitsel/görsel) yapmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Proje- tasarım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Makro dil edinimi: İki Dilli Konuşma Toplulukları ve Dil Değişikliği | İki dillilik üzerine okuma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İngilizcenin Makro Edinimi: Dilde Yeni Temsiller | Reading a recent article on macroacquisition | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
11 | Dünya İngilizcesi: Yakınsamada İngilizceler | Farklı İngilizceler ile ilgili videolar seyretmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İngilizce Uygulamalı Dilbiliminin merkezden uzaklaştırılması | Konuyla alakalı yayınlanmış makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ortak dil olarak İngilizce: Avrupa bağlamı | Ortak dil olarak İngilizcenin kullanım örneklerini içeren video analizi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | İngilizcelerin geleceği | Konuyla ilgili araştırma makaleleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Genel değerlendirme | Dersi değerlendirmek için hazırlık yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Dünya İngilizceleri ile ilgili araştırma hazırlamak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Proje- tasarım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |