ELT743 Classroom Research

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT743
Ad Classroom Research
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÜLDEN İLİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders öğrencilerin saha çalışması yoluyla araştırma becerilerini geliştirmelerini ve mesleki gelişimlerini hızlandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler deneyimledikleri sorunların çözümünde kendilerine uygun çalışma yöntemlerini belirleyerek, katılımcılarını, veri toplama araçlarını ve uygun analiz yöntemlerini seçip, kendi araştırmalarını yapmakta ve yansıtıcı düşünce yöntemleri ile akademik gelişimlerine katkı sağlamaktadırlar.

Dersin Ön Koşulu

İngiliz Dili Eğitimi alanında lisans eğitimi almış olmak

Kaynaklar

Hopkins, D. (2005). A Teacher’s Guide to Classroom Research. U.K: Mc. Grow Hill. Open University Press James, P. (2001).Teachers in Action Tasks for in-service Language Teacher Education and Development. U.K.: C.U.P.

Notlar

Mc. Kay, S. (2006). Researching Second Language Classrooms. U.S.A.: Lawrence Erlbaum Associates Inc.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sınıf araştırmaları prensiplerini tartışır
ÖÇ02 Eylem planı ve sınıf çalışmalarını ayırt eder.
ÖÇ03 Sınıf ortamında deneyimlediği sorunu tanımlayabilir.
ÖÇ04 Sınıf araştırma çalışmasına bir odak belirleyebilir.
ÖÇ05 Çalışmasına desen hazırlar.
ÖÇ06 Katılımcılarını belirler
ÖÇ07 Veri toplama araçlarını belirler
ÖÇ08 Çalışması ile ilgili sözlü sunum yapar
ÖÇ09 Gözlem, soru cevap anket gibi çeşitli veri toplama yöntemleri kullanır
ÖÇ10 Veri analizi araçlarını belirler
ÖÇ11 Araştırma etiği hakkında gerekli bilgileri çalışmasına yansıtır.
ÖÇ12 Çalışmasına dair ilk bulguları tartışır.
ÖÇ13 Gruplar halinde meslektaşlarının çalışmalarını irdeler
ÖÇ14 Öneriler doğrultusunda çalışmasını geliştirir.
ÖÇ15 Tamamladığı projesini teslim eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sınıf araştırmaları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Eylem planı ve sınıf çalışmaları Soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Sınıf ortamında sorun tanımlama. Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Araştırma odağı belirleme Beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Sınıf araştırması deseni belirleme Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
6 Katılımcı belirleme Soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
7 Veri toplama araçları Beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Veri toplama araçları ile deneme Sunum Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Veri analizi araçları belirleme Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Araştırma etiği Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 İlk bulguların tartışılması Beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
13 Yansıtıcı grup tartışmaları Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
14 Proje geliştirme Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Proje teslimi Bireysel/grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.08.2023 02:08