Genel Bilgi
Kod | ELT743 |
Ad | Classroom Research |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLDEN İLİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilerin saha çalışması yoluyla araştırma becerilerini geliştirmelerini ve mesleki gelişimlerini hızlandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler deneyimledikleri sorunların çözümünde kendilerine uygun çalışma yöntemlerini belirleyerek, katılımcılarını, veri toplama araçlarını ve uygun analiz yöntemlerini seçip, kendi araştırmalarını yapmakta ve yansıtıcı düşünce yöntemleri ile akademik gelişimlerine katkı sağlamaktadırlar.
Dersin Ön Koşulu
İngiliz Dili Eğitimi alanında lisans eğitimi almış olmak
Kaynaklar
Hopkins, D. (2005). A Teacher’s Guide to Classroom Research. U.K: Mc. Grow Hill. Open University Press James, P. (2001).Teachers in Action Tasks for in-service Language Teacher Education and Development. U.K.: C.U.P.
Notlar
Mc. Kay, S. (2006). Researching Second Language Classrooms. U.S.A.: Lawrence Erlbaum Associates Inc.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sınıf araştırmaları prensiplerini tartışır |
ÖÇ02 | Eylem planı ve sınıf çalışmalarını ayırt eder. |
ÖÇ03 | Sınıf ortamında deneyimlediği sorunu tanımlayabilir. |
ÖÇ04 | Sınıf araştırma çalışmasına bir odak belirleyebilir. |
ÖÇ05 | Çalışmasına desen hazırlar. |
ÖÇ06 | Katılımcılarını belirler |
ÖÇ07 | Veri toplama araçlarını belirler |
ÖÇ08 | Çalışması ile ilgili sözlü sunum yapar |
ÖÇ09 | Gözlem, soru cevap anket gibi çeşitli veri toplama yöntemleri kullanır |
ÖÇ10 | Veri analizi araçlarını belirler |
ÖÇ11 | Araştırma etiği hakkında gerekli bilgileri çalışmasına yansıtır. |
ÖÇ12 | Çalışmasına dair ilk bulguları tartışır. |
ÖÇ13 | Gruplar halinde meslektaşlarının çalışmalarını irdeler |
ÖÇ14 | Öneriler doğrultusunda çalışmasını geliştirir. |
ÖÇ15 | Tamamladığı projesini teslim eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sınıf araştırmaları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Eylem planı ve sınıf çalışmaları | Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Sınıf ortamında sorun tanımlama. | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Araştırma odağı belirleme | Beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Sınıf araştırması deseni belirleme | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
6 | Katılımcı belirleme | Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
7 | Veri toplama araçları | Beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Veri toplama araçları ile deneme | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Veri analizi araçları belirleme | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Araştırma etiği | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | İlk bulguların tartışılması | Beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | Yansıtıcı grup tartışmaları | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
14 | Proje geliştirme | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Proje teslimi | Bireysel/grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |