ELT847 Empowering Academic Literacy

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT847
Ad Empowering Academic Literacy
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MERYEM MİRİOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı akademik okuryazarlık becerilerinin güçlendirilmesidir.

Dersin İçeriği

Akademik okuryazarlık becerilerinin güçlendirilmesi, iki alanda bilgi ve becerilerin geliştirilmesini kapsar. Bunlardan ilki teknik açıdan, sık kullanılan dil kalıplarını özetleme, cümle ve paragraf düzeyinde kelime seçimleridir. İkincisi, konu alanımızda metinlerin nasıl oluşturulduğuyla ilgili disipliner ögelerden oluşmaktadır. Ders lisansüstü çalışmalarda belirli türdeki metinleri anlamak, düzenlemek ve üretmek için gereken dil ve türe dayalı becerileri daha da geliştirecektir. Bu dersin içeriği, değerlendirme metinlerini, akademik makaleleri, inceleme ve araştırma raporları ile yüksek lisans ve doktora tezlerindeki önemli akademik stiller dikkate alınarak düzenlenmiştir. Yazarların, bilgileri metinde tutarlı ve ikna edici bir şekilde organize etmesi ve yazarların bu stratejileri kullanarak kendi tutumlarını ifade etmek için kullandıkları çeşitli metadiscourse stratejileri gözönünde bulundurulacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Badke, W. B. (2008). Research Strategies: Finding your way through the information fog (3rd ed.). New York: iUniverse. Pyrczak, Fred. (1999). Evaluating Research in Academic Journals. Pyrczak Publishing.

Notlar

Konularla ilgli güncel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler akademik bir çalışmayı eleştirel bakış açısıyla irdeler ve inceler .
ÖÇ02 Öğrenciler ders kazanımları doğrultusunda akademik bir makale veya tez yazmanın kurallarını bilir.
ÖÇ03 Öğrenciler ders kazanımları doğrultusunda akademik bir makale veya tez yazmanın kurallarını uygular.
ÖÇ04 Öğrenciler akademik bir çalışmanın tüm bölümlerini ve kullanılan dili analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Akademik yazım ile ilgili video izleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
2 Değerlendirmeli yazma ve tartışma İlgili bölüm okunur ve hazırlık yapılır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Bilimsel dergi değerlendirme materyal için önceden hazırlık yapılır Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
4 Bilimsel Dergi Makalelerini Eleştirel Değerlendirme Makalelerin önceden incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 4. haftanın devamı Makalelerin önceden incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Paraphrasing Yeniden yazmanın farklı yöntemlerini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Summarising Özetleme yöntemlerini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Ara sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Sentezleme ve kaynak gösterme Makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Oluşturma ve düzenleme işlemleri Makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Özet Yazımı Tez inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Literatür tarama ve yazma Doktora tezlerinin literatür taramalarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Akademik Okuryazarlık ve Teknoloji Kullanımı Araştırmalarda Teknoloji ve Yapay Zeka kullanımının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
14 Akademik Yazımda Dil Kullanımı Makale ve Tezlerdeki Dil Kullanımının İncelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
15 Sonuç Yazımı Makale ve tez inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Genel değerlendirme Writing an Evaluative Reflective Feedback Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Eleştirel yaklaşımla bir tez ve bir makalenin değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.08.2023 03:23