Genel Bilgi
Kod | ELT841 |
Ad | Global Citizenship (GC) and Education for Sustainable Development (ESD) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN BEDİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu nedenle, bu ders Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim (ESD), BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SDG) ve ESD metodolojilerine odaklanacak disiplinler arası bir dersdir. Ders, doktora öğrencilerinin sürdürülebilirlik için öğrenme ve öğretme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Dersteki konular, sürdürülebilir kalkınma için yerel ve küresel zorlukları özellikle UNESCO, ve başka araştırmacılar tarafından yürütülen araştırmalardan örnekleri içermektedir.
Dersin İçeriği
Günümüzde doktora programları, belirli derslere odaklanmaktan daha çok disiplinler arası çalışmaların bir buluşma noktasını sağlayan daha genel konuma yönelmiştir. Ayrıca, öğrencileri karmaşık eğitimsel, ekonomik, sosyal ve çevresel sorunları çözmeleri ve eğitim hedeflerine ulaşmak için yenilikçi yollar bulmaları için eğitmeyi amaçlamaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Adams, W.M. (2009. Green Development: Environment and Sustainability in a Developing World. Third Edition. Oxon, UK and New York, Routledge, pp. 1–25 McKeown, R. (2002). Education for sustainable development Toolkit. Retrieved from http://www.esdtoolkit.org/esd_toolkit_v2.pdf 2. Park, S. (2013). Global Citizenship Education: Goals and Challenges in the New Millennium (APCEIU Research Reports 2013-02). Seoul: Seoul Selection. Retrived from https://gcedclearinghouse.org/resources/global-citizenship-education-goals-and-challenges-new-millennium 3. Peter Glavič, 2020. Identifying Key Issues of Education for Sustainable Development, Sustainability, MDPI, Open Access Journal, vol. 12(16), pages 1-18, August. 4. Rosén, A., Edström, K., Grøm, A., Gumaelius, L., Munkebo Hussman, P., Högfeldt, A.-k., … Fruergaard Astrup, T. (2019). Mapping the CDIO syllabus to the UNESCO key competencies for sustainability. Proceedings of the 15th International CDIO Conference, Aarhus. University, Aarhus, Denmark, Retrived from https://research.chalmers.se/publication/511919/file/511919_Fulltext.pdf 5. UNESCO. (2018). Guidebook on Education for Sustainable Development for educators. France: UNESCO 6. Yao, YDO. (2019). An Introduction to the SDGs Club Activity Pack and Guide for teachers. Retrieved from https://worldslargestlesson.globalgoals.org/wp-content/uploads/2020/08/PE049%E2%80%94Club-Activity-Pack-and-Guide-July-2020v5.pdf 7. W. Leal Filho & P. Pace (Eds.), Teaching education for sustainable development at university level (pp. 125–145). The Netherlands: Springer.
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Küresel Vatandaşlık Eğitimine (GCED) yönelik bilgi, beceri, değer ve tutumlarını geliştirecekler |
ÖÇ02 | GCED İlkelerini anlayacak ve kullanacaktırlar |
ÖÇ03 | Sürdürülebilir Kalkınmanın (SD) temel kavramlarını ve , çevresel, sosyal ve ekonomik boyutlarını anlayacaklar. |
ÖÇ04 | BM tarafından belirlenen 17 Hedefin ilkelerini kavrayacaklar |
ÖÇ05 | Sürdürülebilirlik için Eğitimin Temel Temaları ve Yetkinlikleri anlayacaklar |
ÖÇ06 | Öğretmen Yetiştirmede Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitimin rolünü anlayacaklar |
ÖÇ07 | Öğretmen Eğitimi ile ilgili ESD Felsefeleri, Teorileri ve İlkelerini kavrayacaklar |
ÖÇ08 | Education for Sustainable Development (ESD) için Pedagojik Yaklaşımları anlayacak ve kullanacaklar |
ÖÇ09 | Değerlendirmeyi araçları tanıyacak ve kullanacaklar (ESD nin derslere entegresi için) |
ÖÇ10 | Sürdürülebilirlik için Eğitimin ile ilgili projeler geliştirecek ve sunacaklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Dersin İzlencesinin tanıtımı | Derse katılım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Dünya Yurttaşlığı Anlamı ve Önemi | Dünya Vatandaşlığı araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Dünya yuttaşlığı eğitimi prensipleri | İlgili kaynakları okumak ve fikir üretmek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Dünya yuttaşlığı eğitimi Temel Sorunları ve Zorlukları | Temel sorunları ve zorlukları gözden geçirme ve örnekler geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Yoksulluğa Son, Açlığa Son, Sağlık ve Kaliteli Yaşam, Nitelikli Eğitim, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Birleşmiş Milletlerin belirlediği 17 Amaç | Metnin Ek 6'sında verilen sorulardan 5 tane seçin ve yanıtlayın. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Temiz Su ve Sanitasyon, Erişilebilir ve Temiz Enerji, İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme, Sanayi, Yenilikçilik ve Altyapı, Eşitsizliklerin Azaltılması, Sürdürülebilir Şehirler ve Topluluklar | Metnin Ek 7 de verilen sorulardan 5 tane seçin ve yanıtlayın. | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
7 | Sorumlu Üretim ve Tüketim, İklim Eylemi, Sudaki Yaşam, Karasal Yaşam, Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar, Amaçlar için Ortaklıklar | Metnin Ek8 de verilen sorulardan 5 tane seçin ve yanıtlayın. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
8 | Ara Sınavlar | Proje için hazırlık yapma ve planlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Öğretmen Eğitiminde Sürdürülebilir Gelişme için Eğitim | Ders kaynaklarını okuma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Öğretmen Eğitimi Müfredatında Sürdürülebilir Gelişme için Eğitim | İlgili Kaynakları ve internet kaynaklarını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Öğretmen Eğitiminde ESD Felsefeleri, Teorileri ve İlkeleri | Kaynak taraması yapma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | ESD için Öğretmen Eğitiminde Temel Konular | Şu anki eğitimde ESD yerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Öğretmen Eğitiminde ESD nin Önemi | Öğretmen eğitiminde ESD yerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | ESD için Pedagojik Yaklaşımlar | Yenilikçi Pedagojileri Araştırma ve Okuma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
15 | ESD Ölçme ve Değerlendirme | Geleneksel ve Yenilikçi Pedagojilerin Karşılaştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Assessment Tools for ESD | Geleneksel ve Yenilikçi Pedagojilerin Karşılaştırılması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projeye karar verme ve proje hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |