MG3809 Tüketici Davranışları

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3809
Ad Tüketici Davranışları
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERAP ÇABUK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İşletmelerin ürün ve hizmetlerini geliştirirken ve sunarken hitap ettiği tüketicilerin, tüketici karar verme ve satın alma süreçlerinin ve bu süreçler üzerinde etkili olan faktörlerin anlaşılmasının sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders tüketici davranışları karar süreci ve bu süreci etkileyen içsel ve dışsal faktörler ile ilgili konuları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Journal of Consumer Behaviour, Journal of Marketing, Journal of Consumer Research, Journal of the Academy of Marketing Science vb. yayınlar

Notlar

Güncel ve temel makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bireylerin bir ürünü veya hizmeti satın alma davranışlarını şekillendiren psikolojik ve sosyo kültürel etkilerin neler olduğunu öğrenir.
ÖÇ02 Psikolojik faktörlerin tüketici satın alma sürecinde yarattığı etkileri anlayarak etkin pazarlama stratejileri geliştirme becerisine sahip olur.
ÖÇ03 Sosyo kültürel faktörlerin tüketici satın alma sürecinde yarattığı etkileri anlayarak etkin pazarlama stratejileri geliştirme becerisine sahip olur.
ÖÇ04 Davranışsal perspektif açısından pazarlamanın ve pazarlama yönetiminin yerini anlar.
ÖÇ05 İşletmeler için hayati olan pazarlama ve tüketici davranışları problemlerine ilişkin çözüm önerileri geliştirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tüketici Davranışına Giriş İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tüketici Davranış Modelleri ve Tüketici Davranışı Pazarlama Stratejisi İlişkisi İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Öğrenme ve Bellek İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Güdüleme ve İlgilenim İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Duyum ve Algılama İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Tutumlar ve Duygular İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kişilik ve Benlik İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Değerler ve Yaşam Biçimi İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Grup Dinamiği, Danışma Grupları ve Aile İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Kişisel Etkiler ve Yeniliklerin Yayılması İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Sosyal Sınıf İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Kültür ve Alt Kültür İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Tüketici Satın Alma Süreci İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Dijital Çağda Tüketici Davranışları İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.06.2023 09:01