Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | BTES700 |
| Ad | Seminer (Z) |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Seminer |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SERKAN DİNÇER |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerinin alanla ilgili seçtikleri bir konuda ayrıntılı araştırma yapıp çalışmalarını sunmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Araştırma konusu belirleme; bilimsel araştırma yöntemlerine göre araştırma yapma; araştırmasını raporlaştırma; araştırmasını sunma.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Dinçer, S. (2018). Akademik yazım ve araştırmacılara öneriler. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Notlar
Dersin sorumlusu tarafından önerilen diğer kaynaklar ve makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Araştırma sorusu belirler. |
| ÖÇ02 | Bilimsel araştırma yöntemlerine göre araştırmasını yapar. |
| ÖÇ03 | Araştırmasını raporlaştırarak sunar. |
| ÖÇ04 | Tez önerisine hazırlık yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. | 5 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır. | 5 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. | 3 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. | 5 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. | 3 |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. | 3 |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. | 3 |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. | 4 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | 2 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. | 2 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | 5 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. | 5 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. | 4 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | 5 |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. | 5 |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. | |
| PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 2 | Kaynak tarama | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 3 | Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesi | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 4 | Elde edilen bilgilerin sistematik halde bir araya getirilmesi | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 5 | Araştırma konusunun tartışılması | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 6 | Yöntem doğrultusunda araştırma yapmaya giriş | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 7 | Yöntem doğrultusunda araştırma yapma | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 8 | Araştırmanın analizi | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 9 | Analizlerin tartışılması | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 10 | Araştırmanın raporlaştırılması: Giriş | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 11 | Araştırmanın raporlaştırılması: Yöntem | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 12 | Araştırmanın raporlaştırılması: Tartışma ve Sonuç | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 13 | Araştırmanın rapor incelemesi sonucunda düzeltmelerin yapılması. | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 14 | Araştırma sunum dosyasının hazırlanması. | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 15 | Sunum dosyasının kontrolü | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
| 16 | Hazırlanan son raporun sunumu ve savunulması. | İlgili kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Hazırlanan son raporun sunumu ve savunulması: Düzeltme | İlgili kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,20 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||