Genel Bilgi
Kod | ILH434 |
Ad | Dini Hitabet ve Mesleki Uygulama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NASİ ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Derviş DOKGÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Derviş DOKGÖZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Derviş DOKGÖZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler alanın temel kavramları, dini söylemleri çeşitleri hakkında bilgi ve dini gün ve törenlerde konuşmalar verme yeteneğini vermek
Dersin İçeriği
Alanın temel kavramları, çeşitleri; dini hitabet örnekleri, dini gün ve merasimlerde yapılacak konuşmalar, öğrenci sunumları
Dersin Ön Koşulu
Ders ile ilgili kaynak kitapların okunması.
Kaynaklar
Hüseyin Yılmaz - Dini Hitabet ve Mesleki Uygulama (Asitan Kitap Yayınları)
Notlar
İsmail Lütfi Çakan - Dini Hitabet (Marmara Üni. İlahiyat Fak. Yayınları) Vehbi Karakaş - Hitabet Sanatı (Rağbet Yayınları)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dini hitabet alanında konuşma becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Dini hitabet sahasında kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Dini hitabet türleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Sesli medyada dini konuşmalar yapabilme yeteneğine sahip olur. |
ÖÇ05 | Sesli medyada dini konuşmalar yapmaya istekli olur. |
ÖÇ06 | Görsel medyada dini konuşmalar yapabilme yeteneğine sahip olur. |
ÖÇ07 | Görsel medyada dini konuşmalar yapmaya istekli olur. |
ÖÇ08 | Açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları hazırlar. |
ÖÇ09 | Açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları yapar. |
ÖÇ10 | Veda konuşmaları yapar. Açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları yapar. |
ÖÇ11 | Dini konferans ve açıkoturumlarda konuşma yapabilir. |
ÖÇ12 | Dini konferans, sohbet ve sunum hazırlar. |
ÖÇ13 | Dini seminer ve vaazlar düzenleyebilir. |
ÖÇ14 | Dini seminer ve vaazlar hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | alanın temel kavramları | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | dini hitabetin çeşitleri | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | dini konferans | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak, konferans metni hazıramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | sohbet | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak, sohbet metni hazıramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | sesli ve görsel medyada dini konuşmalar | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak, dini konuşma hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları | konuşma metinleri hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | hatipliğin önemi | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | arasınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | hatipte bulunması gereken özellikler | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | dini hitabette kaynaklardan yararlanma | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | dini gün ve merasimlerde yapılacak konuşmalar | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | dini hitabet örnekleri | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | sunumlar | sunum hazırlamak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | sunumlar | sunum hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | konuşmalar | sunum hazırlamak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |