CGP142 Kültür ve Sanat Etkinlikleri

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP142
Ad Kültür ve Sanat Etkinlikleri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
Dersin Öğretim Elemanı Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni CAFER EMEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin etkinliklere katılımının arttırılması ile kültürel donanımlarının olumlu yönde geliştirilmesi ve bu yolla sosyalleşme becerilerine katkı sağlanması hedeflenmektedir. Kültürel Etkinliklerin takibi ile öğrencilerde sanatsal farkındalık geliştirilmesi; belirlenen temel kaynaklar çerçevesinde okumalarla desteklenecek kültürel donanım kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Sanat ve Kültürel Etkinliklerin Önemi, Resim, Müzik, Sanat , Tiyatro, Dans

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Burcu Sultan Abbak Kaçar Ders Notu

Notlar

Burcu Sultan Abbak Kaçar Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültürel ve sanatsal etkinlikleri takip eder.
ÖÇ02 Etkinlik tiplerine özgü estetik perspektif kazanır.
ÖÇ03 Önerilen kaynak okumalarıyla sahne sanatlarına özgü kavramların tanımlar.
ÖÇ04 Sanatsal ve kültürel etkinlikler uygular.
ÖÇ05 Sanatsal ve kültürel etkinliklerin yürütüldüğü kurum ve kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Tiyatro ile ilgili terimleri kullanır.
ÖÇ07 Önerilen kaynak okumalarıyla plastik sanatlara özgü kavramların tanımlar.
ÖÇ08 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin çocuk açısından önemini açıklar.
ÖÇ09 Kültürel ve sanatsal etkinlikler planlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat ve Kültür Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sanat ve Kültürel Etkinliklerin Önemi Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sanatsal ve Kültürel Etkinliklerin Yürütüldüğü Kurum ve Kuruluşlar Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Resim Sanatı İnceleme Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Müzik Sanatını İnceleme Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Tiyatro Sanatını İnceleme Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Tiyatro Türlerini hakkında inceleme yapma Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sinema Sanatını İnceleme Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Opera Sanatını İnceleme Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bale Sanatını İnceleme Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Grup ve Bireysel Etkinlikler Planlama 1 Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Grup ve Bireysel Etkinlikler Planlama 2 Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Grup ve Bireysel Etkinlikler Planlama 3 Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Grup ve Bireysel Etkinlikler Planlama 4 Verilen Kaynağı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 01:50