Genel Bilgi
Kod | CGP137 |
Ad | Okul Öncesi Eğitime Giriş |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | HABİBE ÖZER YANARKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni CAFER EMEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Okul öncesi eğitimin temel konularının kavranmasını sağlamak ve öğrencilerin mesleki bilgi düzeylerini zenginleştirmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Erken çocukluk kavramı, Okulöncesi eğitimin tanımı, Önemi , Okulöncesi eğitime temel olan görüşler, Okulöncesi eğitim kurumlarının çeşitleri ve fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aslan, D. (2020) Erken Çocukluk Eğitimine Giriş. İzge Yayıncılık
Notlar
Habibe Özer Yanarkaya Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okulöncesi eğitimin temel ilkelerini açıklar. |
ÖÇ02 | Erken çocukluk ve okulöncesi eğitim kavramlarını tanımlar |
ÖÇ03 | Okulöncesi eğitimin önemi ve yararlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Okulöncesi eğitime temel olan görüşleri açıklar. |
ÖÇ05 | Okulöncesi eğitimin dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişimini açıklar. |
ÖÇ06 | Okulöncesi dönem çocuklarının temel özellikleri ve gereksinimlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Okulöncesi öğretmenlerinin temel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ08 | Okulöncesi eğitim kurumlarının çeşitleri ile temel özelliklerini analiz eder. |
ÖÇ09 | Farklı ülkelerde uygulanan okul öncesi eğitimden örneklerini açıklar. |
ÖÇ10 | Okul öncesi eğitimde uygulanan farklı eğitim modellerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitimin tanımı kapsamı ve tarihçesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Okul öncesi eğitimin temel ilkeleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Okul Öncesi eğitime temel olan görüşler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Okul öncesi eğitimde uygulanan farklı eğitim modelleri 1 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Okul öncesi eğitimde uygulanan farklı eğitim modelleri 2 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Okul öncesi eğitim kurumlarında fiziksel şartlar ve fiziksel güvenlik 1 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Okul öncesi eğitim kurumlarında fiziksel şartlar ve fiziksel güvenlik 2 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınava HAzırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Öğrenme ortamları ve bahçe | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Okulöncesi öğretmeninin özellikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Okul öncesi eğitim ve kitle iletişim araçları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Okul öncesi eğitim kurumlarında görevlendirme 1 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Okul öncesi eğitim kurumlarında görevlendirme 2 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Anaokulu gözlem değerlendirmesi 1 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Anaokulu gözlem değerlendirmesi 2 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,36 | ||
AKTS | 6 AKTS |