EE009 Computer Based Data Analytics

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE009
Ad Computer Based Data Analytics
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan TİMUR


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders öğrencilere R programlama, ham verilerin dönüştürülerek daha kullanışlı hale getirilmesi, verilerin görselleştirilmesi, keşifsel veri analizi ve kayıp veri yaklaşımlarını kapsayan veri analitiği hakkında bilgi sahibi olma ve gerekli becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Veri Analitiğine Giriş, SQL (Yapısal Sorgulama Dili) ve Veri Tabanı yapılarının tanıtılması, SQL komutlarının tanıtılması ve örnek uygulamalar, R Programlama Diline Giriş, Veri Yapıları, Kontrol Yapıları, Fonksiyonlar, Ham Verilerin Dönüştürülerek Daha Kullanışlı Hale Getirilmesi, Verilerin Görselleştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Ön Hazırlık Yok

Kaynaklar

[1] R for Data Science: Import, Tidy, Transform, Visualize, and Model Data, H. Wickham & G. Grolemund [2] Guide to Programming and Algorithms Using R, Ö. Ergül [3] Data Visualization and Exploration with R, E. Pimpler [4] Programming Skills for Data Science: Start Writing Code to Wrangle, Analyze, and Visualize Data with R, M. Freeman & J. Ross

Notlar

[1] Beginning Data Science with R: Data Analysis, Visualization, and Modelling for the Data Scientist, T. Mailund [2] Data Analytics: Concepts, Techniques, and Applications, M. Ahmed & A. K. Pathan [3] A General Introduction to Data Analytics, J. M. Moreira, A. C. P. L. F. De Carvalho & T. Horvath


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Veri Tabanı ve Veri analitiği kavramı hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 SQL ve R programlama dilini kullanılır
ÖÇ03 Ham verilerin dönüştürülerek daha kullanışlı hale getirilmesi, verilerin görselleştirilmesi, kapsayan bilgisayar tabanlı veri analitiği becerilerine sahip olur
ÖÇ04 Veri Analitiğinin temelleri hakkında bilgi sahibi olundu.
ÖÇ05 Data analitiği ile ilgili projeler hakkında bilgi sahibi olundu.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Tanıtımı ve Kapsamı Ön Hazırlı Yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 SQL (Yapısal Sorgulama Dili) ve Veri Tabanı yapılarına giriş Bir önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
3 SQL komutları ve örnek uygulamalar Bir önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Veri Analitiğine Giriş Bir önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
5 R Programlama Diline Giriş Bir önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Veri Yapıları Bir önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Kontrol Yapıları Bir önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Fonksiyonlar Bir önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Ham Verilerin Dönüştürülerek Daha Kullanışlı Hale Getirilmesi I Bir önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Ham Verilerin Dönüştürülerek Daha Kullanışlı Hale Getirilmesi II Bir önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Verilerin Görselleştirilmesi I Bir önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Verilerin Görselleştirilmesi II Bir önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Durum Çalışması I Bir önceki dersin gözden geçirilmes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Durum Çalışması II Bir önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 04:43