Genel Bilgi
Kod | HEM720 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Tez çalışmasına zemin oluşturacak bir derstir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
İlgili dersin ulusal ve uluslararası makaleleri
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirebilir ve kullanabilir. |
ÖÇ02 | İhtiyacı olan bilimsel bilgiye ulaşabilir. |
ÖÇ03 | Bilimsel ve etik değerleri gözetebilir. |
ÖÇ04 | Tez konusu ile ilgili yöntem kurgulayabilir, geliştirebilir ve sonuçları değerlendirebilir. |
ÖÇ05 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Danışmanın belirlediği konular-I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Danışmanın belirlediği konular-II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
3 | Danışmanın belirlediği konular-III | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Danışmanın belirlediği konular-IV | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Danışmanın belirlediği konular-V | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Danışmanın belirlediği konular-VI | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Danışmanın belirlediği konular-VII | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Danışmanın belirlediği konular-VIII | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Danışmanın belirlediği konular-IX | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Danışmanın belirlediği konular-X | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Danışmanın belirlediği konular-XI | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Danışmanın belirlediği konular-XII | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Danışmanın belirlediği konular-XIII | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Danışmanın belirlediği konular-XIV | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | projeyle ilgili literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | projeyle ilgili literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,20 | ||
AKTS | 5 AKTS |