HEM641 İletişim Problemi Olan Çocuğa Yaklaşım

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM641
Ad İletişim Problemi Olan Çocuğa Yaklaşım
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders doktora öğrencisinin, hasta çocuk ve ailesi ile çocuğun büyüme ve gelişme dönemlerini, hastalık, hastaneye yatma, ağrılı ve krizli durumları dikkate alarak iletişim kurabilmesine yardım eder.

Dersin İçeriği

Yenidoğanın Aileye Kabulünde Aileyle İletişim Modelleri. Mental Retarde Çocukla İletişim. Çocukluk Dönemlerine Göre Akut Hastalığı Olan Çocukla İletişim.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3

Notlar

Üniversitenin abone olduğu veritabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doktora öğrencisinin, sağlam ve/veya hasta çocuk ve ailesiyle çocuğun büyüme-gelişme dönemlerine göre, hastalık, hastaneye yatma, ağrılı ve krizli durumları dikkate alarak iletişim kurabilmede bilgi kazandırmaktır.
ÖÇ02 Doktora öğrencisinin, sağlam ve/veya hasta çocuk ve ailesiyle iletişim kurabilmesi
ÖÇ03 Doktora öğrencisinin, çocuğun büyüme-gelişme dönemlerine göre, hastalık, hastaneye yatma, ağrılı ve krizli durumları dikkate alarak iletişim kurabilmesi
ÖÇ04 Bu ders doktora öğrencisinin, hasta çocuk ve ailesi ile çocuğun ağrılı durumlarını da dikkate alarak iletişim kurabilmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlam Çocuk Muayenesine Hazırlıkta Çocukla ve/veya Aileyle İletişim İlgili literatürden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sağlam Çocuk Muayenesinde Tarama Testlerine Hazırlıkta Çocukla İletişim İlgili literatürden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Akraba Evliliği ve Genetik Danışmanlıkta Çocuk ve/veya Aileyle İletişim İlgili literatürden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Mental Retarde Çocukla İletişim İlgili literatürden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yenidoğanın Aileye Kabulünde Aileyle İletişim Modelleri. İlgili literatürden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Süt Çocuğunun Dil Gelişimi ve İletişim İlgili literatürden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Okul Öncesi Çocuğunun Dil Gelişimi ve İletişim İlgili literatürden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Okul Çocuğunun Dil Gelişimi ve İletişim ilgili literatürden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Çocukluk Dönemlerine Göre Akut Hastalığı Olan Çocukla İletişim ilgili literatürden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Çocukluk Dönemlerine Göre Kronik Hastalığı Olan Çocukla İletişim ilgili literatürden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Çocukluk Dönemlerine Göre Kronik Hastalığı Olan Çocukla İletişime devam ilgili literatürden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Çocuğun Gelişim Dönemlerinde Oyun ve Oyuncağın İletişim Açısından Kullanımı ilgili literatürden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Çocuğun Gelişim Dönemlerinde Oyun ve Oyuncağın İletişim Açısından Kullanımına devam ilgili literatürden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Terapötik oyun ve önemi İlgili literatürden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2023 02:37