Genel Bilgi
Kod | HEM633 |
Ad | İleri Aile Sağlığı ve Hemşireliği I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora öğrencisine, aile kavramı, sağlıklı ailedeki rol ve kavramlar, sağlıklı ailedeki kurallar, aileye yaklaşım teknikleri hakkında bilgi kazandırmaktır. Sağlıklı aile hakkında edindiği bilgi donanımını çocuk hemşirelerine aktarabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Doktora öğrencisine, aile kavramı, sağlıklı ailedeki rol ve kavramlar, sağlıklı ailedeki kurallar, aileye yaklaşım teknikleri hakkında bilgi kazandırmak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3
Notlar
Üniversitenin abone olduğu veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doktora öğrencisine, aile kavramı, sağlıklı ailedeki rol ve kavramlar, sağlıklı ailedeki kurallar, aileye yaklaşım teknikleri hakkında bilgi kazanır |
ÖÇ02 | Klinikteki çocuk hemşiresine aileye yaklaşım teknikleri hakkında bilgi verebilir |
ÖÇ03 | Sağlıklı Çocuk Gelişiminde Ailede Rolleri kavrar |
ÖÇ04 | Ergenlik Dönemi Çocuğu Olan Aileye Danışmanlık yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlam Çocuk Kontrolünde Aileye Yaklaşım | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sağlıklı Çocuk Bakımında Tarama Testlerinde Aileye Danışmanlığın Önemi | veri tabanlarında tarama yapması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Maternity Döneminde Aile Bakımı | literatür taraması yapması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Prenatal Tanı Testleri ve Aileye Danışmanlık | google scholar dan tarama yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Yeni Kurulan Ailede Sağlık Bakımı | literatür taraması yapması ve yeni evli çiftlerle görüşme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yenidoğan Tarama Testlerinde Aileye Danışmanlık | literatür taraması yapması ve tarama testlerini araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Süt Çocuğu Olan Ailenin Bakımı | literatür taraması yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Süt Çocuğu Olan Ailenin Bakımına devam | ilgili kaynaklardan seminer yazıma devam | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Küçük Çocuğu Olan Ailenin Bakımı | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Okul Öncesi ve Okul Çağı Çocuğu Olan Ailenin Sağlık Bakımı | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ergenlik Dönemi Çocuğu Olan Aileye Danışmanlık | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Ergenlik Dönemi Çocuğu Olan Aileye Danışmanlık devam ediyor | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
14 | Sağlıklı Çocuk Gelişiminde Ailede Roller | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sağlıklı Çocuk Gelişiminde Ailede Roller devam ediyor | ilgili kaynaklardan seminer yazması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |