Genel Bilgi
Kod | CHH730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışması ile öğrencinin bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme ve bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden birini yerine getirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Tez çalışması ile öğrencinin bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme ve bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden birini yerine getirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşul veya yan koşulu yoktur.
Kaynaklar
cerrahi hastalıklar hemşireliği kitabı
Notlar
cerrahi hastalıklar hemşireliği kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik teori ve modellerine dayalı araştırma planlayabilme |
ÖÇ02 | 2. Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik teori ve modellerine dayalı planladığı araştırmayı uygulayabilme-2 |
ÖÇ03 | 3. Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik teori ve modellerine dayalı yaptığı araştırmanın sonuçlarını uygulamaya aktarabilme-3 |
ÖÇ04 | 4. Tez çalışma süreçlerini ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
ÖÇ05 | 5. Yaptığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-4 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-5 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-6 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-7 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Research | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-8 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-9 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-10 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-11 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-12 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-13 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Öğrenci ve tez danışmanın belirleyeceği konular-14 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 75 | 75 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 50 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 50 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 635 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,40 | ||
AKTS | 25 AKTS |