Genel Bilgi
Kod | HEM016 |
Ad | Hemşirelik Yönetim Klinik Uygulama II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yönetici hemşireler için gerekli olan temel becerileri uygulamalı olarak incelemesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Hastanelerin Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğü ve kliniklerinde yönetim uygulaması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Baykal Ü, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Koç S. Yönetici Hemşireliğe Giden Yolda Adım Adım, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016. Eren E. Yönetim ve Organizasyon(Çağdaş ve Küresel yaklaşımlar), Beta Basım, Yayım, İstanbul 2010.
Notlar
Brown M., Nursing Management Issues and Ideas , Aspen Pub., 1992. Douglass L.M., The Effective Nurse Leader and Manager , Fourth Ed., Mosby, 1992. Gilles D.E., Nursing Management A Systems Approach , Third Ed., Saunders, Philadelphia, 1994. Hyett K., Nursing Management Handbook , Churchill Livingstone, 1988. Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership&Managenet , Thomson-Delmar, 2003. Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987. La Monica E., Nursing Leadership and Management an Experiential Approach , Wadsmorth Health Science, 2005. Liebler J.G., et all., Management Principles for Health Professionals , Aspen Pub., 1992. Luthans F., Organizational Behavior , Seventh Ed., Mc Graw-Hill, 1995. Marriner-Torney A., Guide to Nursing Management and Leardership, Mosby, 1996. Marquis B.L., Huston C.J., Management Decision Making for Nurses , Lippincott, 1999. Peker Ö., Yönetimi Geliştirmenin Sürekliliği , TODAİE Yayın, N.258, Ankara, 1995.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci yönetici hemşirenin sahip olması gereken temel becerileri inceler. |
ÖÇ02 | Öğrenci, bakımın yönetiminde ve yönetsel süreçlerin tamamında bilişim sistemlerinin kullanımını tartışır. |
ÖÇ03 | Öğrenci, hemşirelik hizmetleri yönetiminde insan kaynaklarına ilişkin teorik bilgiyi tartışır. |
ÖÇ04 | Öğrenci, teorik yönetim becerilerini hemşirelik hizmetleri yönetimi işleyişine aktarır. |
ÖÇ05 | Öğrenci, kalite ve akreditasyon süreçlerini gözlemler ve katılır. |
ÖÇ06 | Öğrenci, hemşirelikte yönetim konusunda teorik bilgileri uygulamada kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uygulama alanında kontrol ve disiplin işleyişini gözlemek | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
2 | Uygulama alanında performans değerlendirmek | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Uygulama alanında stres yönetimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ast ve üst ilişkilerini değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Uygulama alanında risk yönetimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ekip Çalışması ve Komiteler, gözlem ve işleyişi değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Örgütsel kültürü tanıma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | okuma, yazma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Örgütsel bütçe hazırlama | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kariyer Planlama-Koçluk-Mentorluk yapma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Grup Çalışması |
11 | Sağlık bakımında etik sorunları belirleme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Sağlığa ilişkin yasaların uygulama alanında etkilerini işleyişini değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Hemşirelerin sağlığına ilişkin mesleki riskleri belirleme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Grup Çalışması |
14 | Sağlık politikaları ve sendikalaşmayı değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Kanıta dayalı yönetim örnekleri sunma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,60 | ||
AKTS | 5 AKTS |