Genel Bilgi
Kod | SÖ760 |
Ad | Yatarıcı Öğretim Planı Tasarlama ve Uygulama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AKIN EFENDİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı öğrencilerin ideal bir öğretim sürecinin kuramsal temellerini öğrenmelerini, kuramsal temele uygun ve yaratıcı öğretim planları hazırlamalarını ve bu planlara göre öğretim süreci düzenlemelerini sağlamaktır
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Robert Gagne'nin Eğitim Durumları modeli ve öğretim süreci, etkili öğretimin temel değişkenleri, öğretim sürecinin temelleri ve aşamaları, öğretim planının hazırlanması ile sınıfta uygulanması konularını kapsamaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Robert M. Gagne: The Conditions of Learning and Theory of Instruction Robert M. Gagne, Walter, W. Wager, Katherine Golas, John M. Keller: Principles of Instructional Design
Notlar
İlgili literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, Gagne’nin eğitim durumları kuramının özelliklerini açıklar |
ÖÇ02 | Öğretim sürecindeki işlem basamaklarını açıklar |
ÖÇ03 | Öğrenciler ders planının temel özelliklerini bilir |
ÖÇ04 | Öğrenciler dersin dikkat çekme aşamasının özelliklerini kavrar. |
ÖÇ05 | Öğrenciler dersin hedeften haberdar etme aşamasının özelliklerini kavrar |
ÖÇ06 | Öğrenciler dersin ön bilgileri hatırlatma aşamasının özelliklerini kavrar |
ÖÇ07 | Öğrenciler dersin uyarıcı materyalleri sunma aşamasının özelliklerini kavrar |
ÖÇ08 | Öğrenciler dersin öğrenmeye rehberlik etme aşamasının özelliklerini kavrar |
ÖÇ09 | Öğrenciler dersin performansı ortaya çıkarma aşamasının özelliklerini kavrar. |
ÖÇ10 | Öğrenciler dersin dönüt düzeltme verme aşamasının özelliklerini kavrar |
ÖÇ11 | Öğrenciler dersin değerlendirme aşamasının özelliklerini kavrar. |
ÖÇ12 | Öğrenciler dersin kalıcılık ve transferi sağlama aşamasının özelliklerini kavrar. |
ÖÇ13 | Öğrenciler taslak bir öğretim planı hazırlar. |
ÖÇ14 | Öğrenciler dersin kazanımına uygun öğretim planını hazırlar |
ÖÇ15 | Öğrenciler plana uygun bir öğretim yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğretimin temel amacı ve özellikleri. | Hazırlık gerektirmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Öğretimin niteliğini artıran değişkenler. | Hazırlık gerektirmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ders planı ve özellikleri. | Hazırlık gerektirmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Gagne’nin öğretim durumları teorisi ve öğretimin 9 basamağı. | Hazırlık gerektirmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Öğretimde dikkat çekme ve hedeften haberdar etme basamakları | Hazırlık gerektirmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Ön bilgileri hatırlatma ve uyarıcı materyalleri sunma basamakları. | Hazırlık gerektirmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Öğrenmeye rehberlik etme ve performansı ortaya çıkarma basamakları | Hazırlık gerektirmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Dönüt düzeltme verme ve değerlendirme yapma basamakları | Hazırlık gerektirmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kalıcılık ve transferi sağlama basamağı | Hazırlık gerektirmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Taslak ders planı hazırlama ve değerlendirme | Hazırlık gerektirmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Farklı kazanımlara göre yaratıcı ders planları hazırlama | Hazırlık gerektirmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Yaratıcı ders planlarının sunumu. | Hazırlık gerektirmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Yaratıcı ders planlarının sunumu-I | Hazırlık gerektirmemektedir. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | Yaratıcı ders planlarının sunumu-II | Hazırlık gerektirmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | Final sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final-II | Sınav-II | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |