CHH524 Fizyopatoloji II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CHH524
Ad Fizyopatoloji II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü KÜBRA AKILLIOĞLU


Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencilere temel fizyopatolojik konu ve kavramları öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste hücre, organ, sistem fonksiyonlarını bozan en sık görülen hastalıkların fizyopatolojilerine odaklanılır. Öğrencilere bu derste hücre düzeyinde oluşan temel fizyopatolojik mekanizmalar öğretilir. Örnek olgularla sunulan belirti ve bulgular, organ ve sistem fonksiyonlarındaki bozulmalar neden-sonuç ilişkisi içeren sorularla tartışılır. Öğrenciye edindiği olgusal/ kavramsal bilgisini kullanarak, karşılaştığı klinik durumlardaki fizyopatolojik değişimleri sorgulama ve analiz etme senteze ulaşma becerisi kazandırılır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Guyton CA, Hall J. Tıbbi Fizyoloji 10.eds W.B. Saunders Comp., Philadelphia, 1996.

Notlar

Ç.Ü. TEZ YAZIM MERKEZİ TARAFINDAN ARŞİVLENEN TEZLER


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Normal hücre organ ve sitem fonksiyonunu tanımlayabilme
ÖÇ02 Hücre organ ve sistem fonksiyonlarında oluşan fizyopatolojik mekanizmaları açıklayabilme
ÖÇ03 Olgu örneklerinde verilen klinik belirti ve bulguların fizyopatolojik süreçlerini gösterebilme
ÖÇ04 Karşılaştığı klinik durumlarda sorunların fizyopatolojisini analiz edebilme
ÖÇ05 Klinik durumlarda karşılaştığı belirti ve bulgular/tanılama/laboratuvar sonuçları ile ilişkili fizyopatolojik mekanizmaları değerlendirebilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme,
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme, 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama,
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme,
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme,
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme,
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme,
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme,
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme,
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma,
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kanser; Terminoloji, epidemiyoloji, kanser biyolojisi ve kanserin genetik temeli Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Devam: Kanser Olgusu Örneği Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kanser etiyolojisi ve tümör immünitesi, kanserde klinik sorunlar ve tedavi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Devam: Kanserde klinik bakım Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Santral sinir sistemi: Bilinçte bozulma; SVH, Travma, KIBA sendromu, herniasyonlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Santral sinir sistemi: Bilinç, pupil, motor, duyu, konuşma, solunum, kardiyak otonom yanıtların değerlendirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Devam: Sinir Cerrahisi Örneği Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Solunum Sistemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Kas sistemi; Düz kas, iskelet kası, kalp kası. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Kas sistemindeki patolojiler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Devam: Olgu Örneği Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Böbrek fizyolojisinin temel ilkeleri, böbrekler ve idrar sistemindeki patolojiler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Devam: Böbrek Yetmezliği Örneği Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Kalp-damar fizyolojisi, dolaşım sistemine ilişkin patolojiler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS