STAS700 Seminer

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STAS700
Ad Seminer
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, bir yüksek lisans tezinin ya da bir araştırmanın bilimsel kurallara uygun olarak sürdürülmesini ve yazılmasını sağlayacak temel prensipleri aktarmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste bir araştırmanın bilimsel kurallara uygun olarak yapılmasını, yazılmasını sağlayacak temel ilkeler anlatılır. Ders kapsamında bilimsel / sanatsal araştırmanın esasları ve tez yazımında izlenmesi gereken süreç ve yöntemler açıklanır.

Dersin Ön Koşulu

Öğrenciler bu dersi almakla yükümlüdür.

Kaynaklar

Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikle. Nobel Akademik Yayıncılık 2022. John W. Creswell, Araştırma Deseni, Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Eğiten Kitap 2016, J. David Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Kitabevi 2021. Türker Baş, Ulun Akturan, Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo ile Nitel Veri Analizi, Örnekleme, Analiz, Yorum, Seçkin Yayıncılık 2013. Suzan Duygu Bedir Erişti, Rita Louise Irwin, A/R/TOGRAFİ Uygulama Tabanlı Araştırma Yöntemi,Pegem Akademi 2021 Rowenna Murray Tez nasıl yazılır, Anı Yayıncılık, 2016.

Notlar

Bilimsel makaleler ve tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimini oluşturur
ÖÇ02 Alanıyla ilgili teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümler
ÖÇ03 Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygular
ÖÇ04 Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirir
ÖÇ05 Bilimsel / sanatsal çalışmaları yeterli düzeyde değerlendirir.
ÖÇ06 Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir.
ÖÇ07 Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar.
ÖÇ08 Seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat ve Tasarım alanlarında araştırma / proje hazırlamanın önemi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yapılmış çalışma örneklerinin incelenmesi, olumlu ve olumsuz yanlarının belirlenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Sanat ve Tasarım projeleri ve araştırmalarında yaratıcı ve özgün fikir oluşturmanın koşulları Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Proje geliştirmek için sanat ve tasarım alanlarıyla ilgili güncel soru ve sorunlarının belirlenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Kaynaklara ulaşma ve inceleme. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Ulaşılan kaynakların incelenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Öneriler geliştirme ve en uygun yöntemin belirlenmesi Problem çözme, proje, araştırma-inceleme gerçekleştirişmesi. Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma
10 Çalışma sürecinin ve sonuçlarının tartışılması I Problem çözme, proje, araştırma-inceleme gerçekleştirişmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Çalışma sürecinin ve sonuçlarının tartışılması II Problem çözme, proje, araştırma-inceleme gerçekleştirişmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Çalışma sürecinin ve sonuçlarının tartışılması III Sunum teknik araştırmaları ön hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Çalışma sürecinin ve sonuçlarının tartışılması IV Sunum teknik araştırmaları ön hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Çalışma sürecinin ve sonuçlarının tartışılması V Sunum teknik araştırmaları ön hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Çalışmanın sunuma hazırlanması Son hazırlık için incelemeler. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Seminer çalışmasının sunumu Sunum yöntemlerinin araştırılması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.09.2023 01:29