RTST708 Medya Analizleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTST708
Ad Medya Analizleri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere medya ortamında üretilen metinleri-içerikleri kültürel ve eleştirel bakış açısıyla analiz etme becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Medya içeriklerinin tartışılması ve çözümlenmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Berger, A.A. (2005). Media Analysis Techniques. California: Sage.

Notlar

Barthes, R. (1991). Mythologies. New York: The Noonday Press. Berger, A.A. (1998). Media Research Techniques. California: Sage


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Medya içeriklerini tanımlar.
ÖÇ02 Medya içeriklerini kategorilendirir.
ÖÇ03 Medya içeriklerini kültürel ve eleştirel bakış açısıyla analiz eder.
ÖÇ04 Medya ile toplum arasında bağ kurar.
ÖÇ05 Bilimsel araştırma düzeyinde medya analizi gerçekleştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında bilgi verme okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Göstergebilim: Ferdinand de Saussure ve Charles Peirce’de Gösterge, Kültür ve Anlam Göstergenin Genel İlkeleri Saussure. De F. (1998). Genel Dilbilim Dersleri. (Çev: Berke Vardar).İstanbul: Multilingual Yayınları. sf 70-80 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Göstergebilimsel Çözümleme A. A. Berger (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, sf. 11-39 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Göstergebilim ve Kültür Eleştirisi Berger, A. A. (2012). Kültür Eleştirisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık, sf. 81- 107 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Anlamın Mutfağı Barthes, R., (2009). Göstergebilimsel serüven. çev. Rifat, M., & Rifat, S. Yapı Kredi Yayınları. sf 153-163 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Marksist Çözümleme Berger, Arthur A. (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, sf. 42-65 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Marksizm ve Kültür Eleştirisi Berger, Arthur A. (2012). Kültür Eleştirisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık, sf. 51- 81 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav - Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Ruhbilimsel Çözümleme Berger, Arthur A. (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, sf. 67-90 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Psikanalitik Kuram ve Kültür Eleştirisi Berger, Arthut A. (2012). Kültür Eleştirisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık, sf. 111-140 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Toplumbilimsel Çözümleme Berger, Arthur A. (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, sf.90-106 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Sosyolojik Kuram ve Kültür Eleştirisi Berger, Arthut A. (2012). Kültür Eleştirisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık, sf. 141-170 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 İçerik Analizi: Haber Çerçeveleri Gökçe, O. (1995). İçerik Çözümlemesi, Selçuk Üniversitesi Yayınları, İletişim Fakültesi Yayın No: 1. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Medya Çözümleme Uygulamaları Berger, Arthur A. (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları sf.111-132 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Öğrenci sunumları Nick Stevenson (2008) Medya Kültürleri, Ütopya Yayınevi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 öğrenci sunumları 2 okuma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavı okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.08.2023 12:57