Genel Bilgi
Kod | STA763 |
Ad | Kültür, Kimlik ve İletişim Tartışmaları I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı kültür, kimlik ve iletişim alanlarında değişik teorik yaklaşımları birbiriyle bağlantıları ekseninde incelemek ve analiz etmektedir.
Dersin İçeriği
Kültür, kimlik ve iletişim kavramları birbirleriyle bağlantıları ile birlikte ele alınarak analiz edilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Kimlik Politikaları Derleyen: Fırat Mollaer Doğu Batı Yayınları
Notlar
Kültür ve Kimlik Nafiz Tok Ayrıntı Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültür ve kimlik kavramları arasındaki bağlantıyı açıklar. |
ÖÇ02 | Kültür ve kimlik olgularının iletişim alışmaları açısından yerini ve önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Kültür ve kimlik konusundaki değişik kuramsal yaklaşımları tanır. |
ÖÇ04 | Kültür ve kimlik konusunda edindiği kuramsal bilgi ile iletişimsel olguları analiz eder. |
ÖÇ05 | Kültürel olgular ve kimlik olguları konusunda araştırmalar yapar. |
ÖÇ06 | Kültür, kimlik ve iletişim alanlarındaki çalışmaları izleyerek bilgilerini günceller. |
ÖÇ07 | Kültür, kimlik ve iletişim alanlarından gelen bilgilerini sentezler. |
ÖÇ08 | Kültür, kimlik ve iletişim alanlarındaki bilgisinden yararlanarak bu alanda derinlemesine analizler yapar ve bu alanda araştırma yapar, rapor ve makale yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür kavramı | Sunuş, anlatı, yorum | |
2 | Kimlik kavramı | Sunuş, anlatı, yorum | |
3 | İletişim kavramı | Sunuş, anlatı, yorum | |
4 | Kültür ve Kimlik Kavramlarının İlişkisi 1 | Sunuş, anlatı, yorum | |
5 | Kültür, Kimlik ve İletişim Kavramlarının İlişkisi 2 | Sunuş, anlatı, yorum | |
6 | Kültür, kimlik ve iletişimle ilgili temel kavramlar | Sunuş, anlatı, yorum | |
7 | Kültür ve Kimlik Kuramları | Sunuş, anlatı, yorum | |
8 | Ara Sınav | Sınav | |
9 | Kültürel Kimlik ile ilgili kuramsal yaklaşımlar | Anlatı, yorum ve tartışma | |
10 | İletişim Kuramları | Anlatı, yorum ve tartışma | |
11 | Kültür, kimlik ve iletişim kuramları arasındaki ilişkiler | Anlatı, yorum ve tartışma | |
12 | Popüler kültür ve kitle kültürü tartışmaları ve iletişim | Anlatı, yorum ve tartışma | |
13 | Kültür, kimlik ve iletişim çalışmalarının gelişimi | Anlatı, yorum ve tartışma | |
14 | Kültür, kimlik ve iletişimle ilgili güncel tartışmalar 1 | Yorum ve tartışma | |
15 | Kültür, kimlik ve iletişimle ilgili güncel tartışmalar 2 | Yorum ve tartışma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma ve Makale Yazma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma ve Makale Yazma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |