Genel Bilgi
Kod | STA1709 |
Ad | Sembollerin Dili I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVGİ ARI |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler bu çerçeve içerisinde belirledikleri araştırma konuları üzerinden bir makale oluşturma sürecine başlar ve ders bitiminde akademik bir yayın elde eder.
Dersin İçeriği
Bu derste uygarlık tarihiyle paralel bir dönüşüm geçirmiş olan sembollerin tarihsel süreci öncelikli olarak ele alınır. Etnik, dini, sosyolojik, psikolojik vb. bağlamların aktarımında kullanılan sembollerin ontolojik yapısı, göstergebilim ve grafik tasarım kuramları ışığında çözümlenir. Bunların yanı sıra, ticari markaları yansıtan sembollere dair araştırma ve çözümlemeler yürütülür.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
stefan sagmeister things i have learned in my life so far Infographics Pioneer Fritz Kahn Uta and Thilo von Debschitz Steven Heller The Graphic Design Idea Book: Inspiration from 50 Masters Steven Heller 100 Ideas that Changed Graphic Design Liu Yikun Visual Storytelling: Infographic Design in News Josef Müller-Brockmann Grid systems in graphic design Ellen Lupton Design Is Storytelling Ellen Lupton Indie Publishing: How to Design and Publish Your Own Book
Notlar
Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sembollerin kökeni varlık nedenleri hakkında farkındalık geliştirir. |
ÖÇ02 | Sanat ve tasarım alanında kuramsal bilgilere sahip olur. |
ÖÇ03 | Grafik tasarım tarihi üzerine farklı konularda araştırma yapma imkanı bulur |
ÖÇ04 | Sembollerin kültürel değerlerle ilişkisini çözümler. |
ÖÇ05 | Kültürün ürünlerine dair görsel bir duyarlılık geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sembol nedir? | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Göstergebilim üzerinden sembolü anlamak | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Sembolün tarihsel varlık süreci 1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Sembolün tarihsel varlık süreci 2 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Sembolün tarihsel varlık süreci 3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Sembolün tarihsel varlık süreci 4 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Grafik tasarım tarihinde semboller 1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Grafik tasarım tarihinde semboller 2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Grafik tasarım tarihinde semboller 3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Grafik tasarım tarihinde semboller 4 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Çağdaş grafik tasarımda semboller | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Çağdaş grafik tasarımda semboller 2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Çağdaş grafik tasarımda semboller 3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |