Genel Bilgi
Kod | MO1U700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez konusu nasıl belirlenir? Tez içeriği nasıl planlanır? Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir? Daha önce yazılmış olan tezler nasıl incelenir? Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular nelerdir?
Dersin İçeriği
Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1) Tez Nasıl Yazılır?/Yazar: Rowena Murray/Çeviren: Şakir Çınkır/yayınevi: Anı/Basım Yılı: 2019 2) Araştırma Deseni (Dördüncü Basımdan Çeviri) /Yazar: John W. Creswell/Çeviri Editörü: Selçuk Beşir Demir/ Yayınevi: Eğiten Kitap/Basım Yılı: 2017
Notlar
İlgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yazın İncelemesi yapmayı açıklar. |
ÖÇ02 | Araştırma sorusu geliştirmeyi açıklar. |
ÖÇ03 | Araştırma yaklaşımının seçimini açıklar. |
ÖÇ04 | Kuramların kullanılmasını açıklar. |
ÖÇ05 | Yazma stratejileri ve etik hususları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve Organizasyon kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki kuram ve modelleri tanımlama. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki sayısal ve istatistiki yöntemleri açıklama. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini anlama. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki kuram ve modelleri kullanma | 4 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Yönetim ve organizasyon alanındaki sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Yönetim ve organizasyon alanındaki araştırma sonuçlarını yorumlama. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme içindeki karşılaştığı yönetim ve organizasyon sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yönetim sürecinin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel nitel ve nicel analiz programlarını etkili bir şekilde kullanma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim ve organizasyon alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez Yazma Üzerine Düşünmek | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Araştırma Tasarımının Seçimi | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yazın İncelemesi | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kuramın Kullanılması | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yazma Stratejileri | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Etik Düşünceler | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Giriş | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Araştırma Amacının İfade Edilmesi | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Araştırma Sorusu | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Hipotezler | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Nicel Yöntemler | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Nitel Yöntemler | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Karma Yöntemler | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yazmaya Başlamak | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yazım Teknikleri | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |