MO1S700 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MO1S700
Ad Seminer
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Tez konusu nasıl belirlenir? Tez içeriği nasıl planlanır? Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir? Daha önce yazılmış olan tezler nasıl incelenir? Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular nelerdir?

Dersin İçeriği

Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

1) Tez Nasıl Yazılır?/Yazar: Rowena Murray/Çeviren: Şakir Çınkır/yayınevi: Anı/Basım Yılı: 2019 2) Araştırma Deseni (Dördüncü Basımdan Çeviri) /Yazar: John W. Creswell/Çeviri Editörü: Selçuk Beşir Demir/ Yayınevi: Eğiten Kitap/Basım Yılı: 2017

Notlar

İlgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yazın İncelemesi yapmayı açıklar.
ÖÇ02 Araştırma sorusu geliştirmeyi açıklar.
ÖÇ03 Araştırma yaklaşımının seçimini açıklar.
ÖÇ04 Kuramların kullanılmasını açıklar.
ÖÇ05 Yazma stratejileri ve etik hususları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve Organizasyon kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve organizasyon alanındaki kuram ve modelleri tanımlama.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve organizasyon alanındaki sayısal ve istatistiki yöntemleri açıklama.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini anlama. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve organizasyon alanındaki kuram ve modelleri kullanma 4
PÖÇ06 Belirsiz Yönetim ve organizasyon alanındaki sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama.
PÖÇ07 Belirsiz Yönetim ve organizasyon alanındaki araştırma sonuçlarını yorumlama. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme içindeki karşılaştığı yönetim ve organizasyon sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yönetim sürecinin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel nitel ve nicel analiz programlarını etkili bir şekilde kullanma.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yönetim ve organizasyon alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez Yazma Üzerine Düşünmek İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırma Tasarımının Seçimi İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yazın İncelemesi İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kuramın Kullanılması İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yazma Stratejileri İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Etik Düşünceler İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Giriş İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Araştırma Amacının İfade Edilmesi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Araştırma Sorusu İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Hipotezler İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Nicel Yöntemler İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Nitel Yöntemler İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Karma Yöntemler İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Yazmaya Başlamak ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yazım Teknikleri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 04:33